کد خبر: 2963008
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
عقیقی‌بخشایشی مطرح کرد:

دوسالانه شدن نمایشگاه قرآن؛ کاهش ارتباط مخاطبان حوزه نشر با قرآن

گروه ادب: مدیر انتشارات بخشایش گفت: دوسالانه شدن نمایشگاه قرآن باعث کاهش فرصت ارتباط مخاطبان حوزه نشر با قرآن می‌شود.

علیرضا عقیقی‌ بخشایشی، مدیر انتشارات بخشایش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره دوسالانه شدن نمایشگاه قرآن گفت: با توجه به گستردگی نمایشگاه قرآن و از سوی دیگر زمان برگزاری آن در ماه مبارک رمضان، فرصت خوبی برای مخاطبان است که بتوانند از بخشی از این نمایشگاه که به نشر قرآن اختصاص دارد، بازدید کرده و از وضعیت ناشران قرآنی و محصولات این حوزه آگاه شوند.

وی افزود: هر سال دو نمایشگاه بزرگ، یکی نمایشگاه بین‌المللی کتاب و دیگری نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تهران برگزار می‌شود که با توجه به پاسخگو نبودن نمایشگاه کتاب، نمایشگاه قرآن هم برای ناشران قرآنی و هم مخاطبان مفید و سازنده است؛ چرا که ناشران می‌توانند مخاطبان و مشتریان خود را شناخته و محصولات خود را براساس این شناخت تولید و عرضه کنند و از سوی دیگر مخاطبان می‌توانند پاسخ نیازهای خود را در این نمایشگاه بیابند.

عقیقی بخشایشی ادامه داد: دو سالانه شدن نمایشگاه قرآن به این معناست که ارتباط ناشران قرآن با مخاطبان به مدت دو سال قطع می‌شود، هر چند این موضوع فقط به ناشران مربوط نمی‌شود، بلکه به حوزه‌های دیگر نیز تسری می‌‌یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سیستم نشر از جمله توزیع کتاب در کشور با مشکل جدی روبه‌رو است و کتابفروشی‌های زیادی در کشور نداریم که بتوانند به این موضوع کمک کنند؛ از این رو این نمایشگاه و یا نمایشگاه‌هایی از این دست تنها فرصتی هستند که می‌توانند مخاطبان خود را بیابند؛ چرا که بسیاری از بازدیدکنندگان از نقاط گوناگون کشور به این نمایشگاه مراجعه می‌کنند و این افراد خود می‌توانند تبلیغ کننده محصولات قرآنی در شهرهای خود باشند.

مدیر انتشارات بخشایش عنوان کرد: ما هر سال در این نمایشگاه حضور داریم و سعی می‌کنیم آخرین و جدیدترین محصولات خود را در آن عرضه کنیم که امسال قرآن ویژه حافظان و ترجمه و تفسیر ویژه نوجوانان را منتشر و ارائه کردیم و برای سال آینده نیز برنامه‌های جدیدی در دست داریم.

وی در ادامه یادآور شد: این نمایشگاه انگیزه ناشران را برای ارائه آثار کیفی و کمی در حوزه قرآن و کتب دینی تقویت می‌کند، از این رو موضوع دوسالانه شدن نمایشگاه بین‌المللی قرآن باید به صورت کارشناسی بررسی شود و یک پیشنهاد نمی‌تواند دلیل منطقی برای لغو چنین نمایشگاهی باشد.

captcha