کم‌رنگ عمل کردن در حوزه تدبر؛ آسیب امروز جامعه قرآنی
کد خبر: 3252712
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
مهدی فروغی بیان کرد:

کم‌رنگ عمل کردن در حوزه تدبر؛ آسیب امروز جامعه قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی قرآن کریم معتقد است یکی از آسیب‌هایی که در حال حاضر جامعه قرآنی را تهدید می‌کند، کم‌رنگ عمل کردن در حوزه معرفتی و تدبر در قرآن است.

مهدی فروغی، قاری بین‌المللی کشور که برای آمادگی مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه و قرائت قرآن در جمع مردم به همدان سفر کرده حالا میهمان خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در همدان است، به استقبالش می‌رویم با روی خوش و ادب بسیار برخورد می‌کند با او گرم صحبت می‌شویم تا از دغدغه‌هایش برای جامعه قرآنی آگاه شویم.

مهدی فروغی، قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، عنوان کرد: یکی از آسیب‌هایی که در حال حاضر جامعه قرآنی را تهدید می‌کند این است که در حوزه معرفتی و تدبر در قرآن کم‌رنگ عمل می‌شود و اگر کسی در این حوزه کار می‌کند رشته خاصی در دانشگاه یا حوزه می‌خواند که اصلا ارتباطی به خود جامعه قرآنی ندارد.

وی افزود: من اگر آشنایی با قرآن دارم و سعی بر تلاوت معنا محور دارم تا تأثیری بر روی خواننده داشته باشد آن را از حوزه گرفته‌ام که در آنجا متون عربی کار می‌شود برای اینکه که مقدمه فهم قرآن و روایات باشد البته این کافی نیست اما در حوزه تفسیر نیز در حوزه کارهایی می‌شود.

خلاء‌های جامعه قرآنی را چه کسی پر می‌کند؟

فروغی با بیان اینکه در جامعه قرآنی یکسری خلاء‌ها وجود دارد که معلوم نیست چه کسی می‌خواهد این خلاء‌ها را پر کند و روی آنها کار کند، ادامه داد:  در حوزه تربیت قراء، حفاظ، متعلمین قرآنی در سنین و سطوح مختلف از مبتدی تا سطوح بالاتر یک مقداری ضعیف کار می‌شود و اگر کسی پیشرفت می‌کند خودش و خانواده‌اش تلاش کرده‌اند.

وی بیان کرد: در حوزه علمیه در کنار دروس اصلی هفته‌ای یکبار درس اخلاق که معمولا تکراری نیست برگزار می‌شود، که اگر هم تکراری باشد تذکر و تلنگر است که همین امر اثر زیادی دارد می‌خواهم بگویم درس اخلاق یک طرف قضیه هست جامعه قرآنی متصف به اخلاقیات هست اما هر آنچه دارد از جایی دیگر دارد.

قاری بین‌المللی قرآن کریم عنوان کرد: یعنی فردی که مسئولیتی در فعالیت‌های قرآنی دارد، نباید منتظر بماند ببیند چه کسی می‌آید و سر سفره قرآن می‌نشیند، بلکه باید به فکر مقدمات و تسهیلات آن باشد که البته تا حدودی آن هم پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در حال انجام است.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۱۷:۳۶
0
0
گل گفتی استاد فروغی، واقعا کسی نیست به مشکلات جامعه قرآنی رسیدگی کنه و امروز نیاز به یک مرجع و آدمهای دلسوز خیلی مشهوده
محسن
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۱۳:۱۱
0
0
واقعا مسئولین باید بیشتر به فکر فعالین قرآن باشن وگرنه این راه به ترکستان است
captcha