رایزنی فرهنگی عراق در ایران افتتاح می‌شود
کد خبر: 3259442
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
با حضور مقامات عالی‌رتبه دو کشور؛

رایزنی فرهنگی عراق در ایران افتتاح می‌شود

شعب خارجی: رایزنی فرهنگی عراق در ایران، ۱۷ اردیبهشت، با حضور مسئولان عالی‌رتبه دو کشور، سفرای کشورهای اسلامی و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در تهران، افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی عراق، به عنوان تنها نمایندگی فرهنگی یک کشور عربی در ایران، با حضور فریاد رواندزی، وزیر فرهنگ عراق، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانم انتصار الداوودی، جانشین سفیر و مظفر الربیعی، رایزن فرهنگی عراق در ایران، سفرای کشورهای اسلامی و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مستقر در تهران، ساعت 17 روز پنج‌شنبه، 17 اردیبهشت، در تهران افتتاح می‌شود.
رایزنی فرهنگی عراق در ایران با سخنرانی مقامات عالی‌رتبه دو کشور و اجرای برنامه‌های هنری عراق، رسما افتتاح می‌شود. 
این مراسم روز جمعه، 18 اردیبهشت، با اجرای برنامه‌های هنری و نمایش فیلم‌های عراقی، با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری دو کشور، ادامه می‌یابد.
محل رایزنی فرهنگی عراق در ایران، با عنوان «المرکز الثقافی العراقی» در تهران، خیابان شهید بهشتی، واقع شده است.
تأسیس رایزنی فرهنگی عراق در ایران، در راستای گسترش روابط سیاسی و فرهنگی و با هدف ارتباط بیش از پیش فرهیختگان و اصحاب فرهنگ دو کشور، صورت می‌گیرد.
بنا بر اعلام این خبر، فریاد رواندزی، وزیر فرهنگ عراق، به دعوت علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور عقد تفاهم‌نامه فرهنگی بین ایران و عراق، ملاقات با مسئولان عالی‌رتبه کشورمان، حضور در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و افتتاح رایزنی فرهنگی عراق، به ایران سفر کرده است.

captcha