برپایی نمایشگاهی با موضوع نگاه دینی به حیات وحش در یونسکو
کد خبر: 3304213
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
گلزاری خبر داد:

برپایی نمایشگاهی با موضوع نگاه دینی به حیات وحش در یونسکو

گروه هنر: نمایشگاه نقاشی حیات وحش، حاوی ۳۰ اثر نقاشی رنگ روغن از آرش گلزاری‌حسینی است که از اول خرداد در کمیسیون ملی یونسکو برپا می‌شود؛ نمایشگاهی که پدیدآورنده آثار آن، نگاهی انسانی و دینی بر لزوم پاسبانی از محیط زیست و حیات وحش دارد.

آرش گلزاری حسینی، هنرمند نقاش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه نقاشی که از 1 ـ 4 خرداد در نگارخانه کمیسیون ملی یونسکو برپا می‌شود، به درون‌مایه حیات وحش به ویژه گونه‌های نادر حیات وحش ایرانی توجه داشته‌ام.
وی افزود: در مجموع 30 اثر در این نمایشگاه ارائه خواهد شد که تم اصلی همه آنها دلبستگی به محیط زیست و حیات وحوش است و سعی کردم با استفاده از سبکی واقع‌گرایانه(رئال) بر لزوم پاسبانی از محیط زیست و حق حیات گونه‌های مختلف حیوانات تأکید داشته باشم.
این هنرمند نقاش تصریح کرد: به هر حال حفظ و حراست از منابع طبیعی، حیات وحوش و اساساً مهربانی با طبیعت از جمله دستورات مؤکد دین اسلام است که سعی کردم در آثارم که همه آنها با تکنیک رنگ روغن طراحی شده‌اند، به نوعی مبلغ این تفکر دینی باشم.
گلزاری حسینی از اینکه هنر نقاشی را چگونه آموخته است سخن به میان آورد و گفت: نقاشی را در محضر پدرم محمدرضا گلزاری‌حسینی آموختم که وی نیز نقاشی را در محضر اساتیدی همچون آلبرت وارطانیان تلمذ کرده است که استاد وارطانیان از جمله هنرآموختگان استاد مارکار بوده است که شاگرد محمد غفاری(کمال‌الملک) محسوب می‌شود؛ ضمن آنکه پدربزرگش، علی‌محمد گلزاری نیز از جمله نقاشان قهوه‌خانه‌ای در تبریز بوده که غالب کارهای وی نقاشی مذهبی را در برگرفته است.
گلزاری‌حسینی تصریح کرد: در مراسم گشایش این نمایشگاه که اول خرداد خواهد بود، پیشکسوتان هنر نقاشی همچون رحیم نوه‌سی، حسن نادرعلی و نادر لنجانی حضور خواهند داشت و همچنین به جهت اهمیت موضوع از مقامات ارشد سازمان ملل و مقامات لشگری و کشوری و سفرا و مسئولان کشورهای مختلف جهان از طرف کمیسیون ملی یونسکو دعوت به عمل آمده است.
وی گفت: با توجه به اینکه در دوران خدمت مقدس سربازی 15 پرتره از چهره شهدای دفاع مقدس همچون شهید‌ خلبان عباس بابایی را طراحی کردم که در آموزشکده امیرالمؤمنین(ع) نزاجا به نمایش درآمد و مورد استقبال مقامات کشوری و لشگری واقع شد، برای آئین گشایش این نمایشگاه از حضور امیر‌سرتیپ دوم حسن سلطانی، فرماندهی مرکز تربیت و آموزش پشتیبانی شهید سرلشکر فیض‌الله امانی نیروی زمینی ارتش به نمایندگی دعوت به عمل آورده‌ام.
گلزاری‌حسینی همچنین اظهار کرد: گری لوئیس؛ رئیس بخش محیط زیست سازمان ملل متحد، لئو بوکاردی؛ سفیر سفارت واتیکان در تهران، بورکینی کوالوف؛ رایزن فرهنگی سفارت روسیه، امیت یاردیم؛ سفیر ترکیه، پدروآنتونیو ویلنا‌پرس؛ سفیر کشور اسپانیا، اود‌لیس نورهام؛ سفیر کشور نروژ و پرلینر؛ رایزن فرهنگی سفارت سوئد از جمله مدعوین مراسم گشایش این نمایشگاه هستند.

captcha