به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، نشست تخصصی نخستین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ایران امروز برگزار میشود. این نشست که به عنوان مقدمهای بر کنفرانس ملی تبلیغات محیطی و به منظور ارتقاء هر چه بیشتر کیفیت آن در نظر گرفته شده با حضور سیاستگذاران، صاحبنظران و اندیشمندان حوزه های مرتبط توسط در دانشگاه علم و فرهنگ (وابسته به جهاد دانشگاهی) برگزار خواهدشد.
محمدمهدی اخویان، رئیس شورای سیاستگذاری کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در آستانه برگزاری این نشست تخصصی در خصوص اهمیت پرداختن به موضوع تبلیغات محیطی گفت: تبلیغات محیطی ریشه در گذشته تاریخی بشر دارد؛ با تجمع انسانها در یک مکان و شکلگیری شهرها، نیاز به داد و ستد و مراودات اقتصادی باعث شکلگیری اولین تبلیغات محیطی برای معرفی کالاهای تولید شد. باگذر از دنیای مدرن و پست مدرن و ورود جامعه به هزاره سوّم، تبلیغات محیطی با توجه به بحثهای جهانی شدن و ترویج فرهنگ مصرفگرایی، با ایجاد هژمونی بعضی قدرتهای اقتصادی برای فضاسازی و ارائه محصولات تولید شده خود به دیگر کشورها از پیچیدگی خاصی برخوردار شده است.
اخویان افزود: دانشگاه علم و فرهنگ برآن است تا با رویکرد علمی برای آشنایی مردم و دانشجویان به اهمیت تبلیغات، خاصه تبلیغات محیطی که موجب افزایش آگاهی مردم نسبت به محصولات ارائه شده در بازارها است، تبلیغات را با چهار رویکرد جامعهشناسی، هنر، کسب و کار و علوم ارتباطات مورد بررسی و بازخوانی قرار میدهد تا به این ترتیب با ارتباط نزدیک بین سیاستگذاران، فعالان تبلیغاتی و جامعه دانشگاهی بتوانیم در آینده نزدیک با تخصصی کردن تبلیغات، شاهد حذف تبلیغات بیرویه و آلودگی تصویر باشیم و با بازتولید فرهنگ ایرانی - اسلامی در تبلیغات محیطی به زیباسازی محیط و جامعه شهریمان کمک کنیم.
رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ در اعلام کرد: هم اندیشی و نشست تخصصی که در امروز در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار میشود، پیش درآمدی است بر برگزاری کنفرانس تبلیغات محیطی و نمایشگاه صنعت تبلیغات که در آبان ماه 1394 در دانشگاه برگزار خواهدشد.