بزرگترین جشنواره غذای حلال در آمریکای شمالی + عکس
کد خبر: 3308364
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

بزرگترین جشنواره غذای حلال در آمریکای شمالی + عکس

گروه بین‌الملل: بزرگترین جشنواره غذای حلال در آمریکای شمالی برای سومین سال، روزهای ۹ و ۱۰ خردادماه در شهر تورنتو کانادا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «blogTO»، پیش‌بینی می‌شود که بیش از 30 هزار نفر از سومین جشنواره غذای حلال تورنتو بازدید کنند.

منطقه تورنتوی بزرگ در کانادا که در برگیرنده تورنتو و چندین شهر دیگر است، محل زندگی 47 درصد مسلمانان کاناداست. به همین دلیل این منطقه مناسب‌ترین مکان برای برگزاری جشنواره غذای حلال سال 2015 است که در مرکز بین‌المللی شهر «میسیساگا» برگزار خواهد شد.
در سال 2014، بیش از 27 هزار بازدیدکننده از این نمایشگاه دیدن کردند و پیش‌بینی می‌شود، امسال جمعیت بیشتری از سراسر آمریکا و کانادا به این نمایشگاه بیایند.
در این نمایشگاه علاوه بر ارائه انواع غذاهای حلال، نمایش‌ها، کارگاه‌های آموزشی و سمینارهایی با موضوع توسعه صنعت غذای حلال نیز برگزار خواهد شد.
جشنواره غذای حلال آمریکای شمالی معرف جمعیت متنوع مسلمانان این منطقه است.
ارزش بازار غذای حلال کانادا در حال حاضر حدود یک میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و تقاضا برای محصولات حلال متناسب با رشد جمعیت مسلمانان کانادا در حال افزایش است. این افزایش تقاضا نسبت به یک دهه گذشته حدود 82 درصد رشد داشته و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2031 سه برابر شود.
با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان، بنیاد بین‌المللی توسعه و امداد نیز با راه‌اندازی برنامه «یک سکه برای یک قطره» در این جشنواره، اقدام به جمع‌آوری کمک‌های خیریه برای افزایش دسترسی مردم به آب سالم در سراسر جهان خواهد کرد.


 

captcha