مقابله سایبری استرالیایی‌ها با تعصبات ضداسلامی
کد خبر: 3310156
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

مقابله سایبری استرالیایی‌ها با تعصبات ضداسلامی

گروه بین‌الملل: دو زن استرالیایی با پیوستن به جنبش مقابله با اسلام‌هراسی در استرالیا، یک پایگاه اینترنتی راه‌اندازی کردند تا حمایت مردم را از قربانیان حملات اسلام‌ستیزانه نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Herald Sun»، سوزی لیثم(Susie Latham)، از بنیانگذاران این پایگاه اینترنتی می‌گوید: من فکر نمی‌کنم مردم بدانند که این تعصبات چگونه بر مردم تأثیر می‌گذارد.
وی افزود: اگر با چیزهایی که گفته می‌شود، موافق نیستید جایی نیست که بتوانید بگویید «هی، اگر می‌خواهی این چیزها را در مورد مسلمانان بگویی، آن را از طرف من نگو».
لیثم و دوستش «لیندا بریسکمن»، استاد حقوق بشر، ناراحت از موج حملات اسلام‌هراسی در استرالیا، این پایگاه اینترنتی را با هدف مقابله با تعصب راه‌اندازی کردند.


سوزی و همسرش عارف
این پایگاه اینترنتی به نام «صداها علیه تعصب» به آدرس voicesagainstbigotry.org استرالیایی‌ها را به افزودن نامشان در لیست افرادی که تبعیض علیه مسلمانان را محکوم می‌کنند، ترغیب می‌کند.
این پایگاه اینترنتی که ماه گذشته راه‌اندازی شد، در طول تنها یک هفته بیش از 400 نفر را جذب کرده است.
علاوه بر مقابله با احساسات ضداسلامی، راه‌اندازی یک حزب سیاسی ضداسلامی تا آخر امسال نیز انگیزه راه‌اندازی این پایگاه اینترنتی بوده است.
لیثم گفت: ما چنین تعصباتی را در جامعه استرالیایی نمی‌خواهیم و باید تلاش کنیم تا حداقل یک مجرای جایگزین برای انتقال صدایمان ایجاد کنیم.

captcha