سازمان‌های خیریه نیجریه برای ارائه افطار رایگان در ماه رمضان آماده می‌شوند
کد خبر: 3312188
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰

سازمان‌های خیریه نیجریه برای ارائه افطار رایگان در ماه رمضان آماده می‌شوند

گروه بین‌الملل: در آستانه ماه مبارک رمضان، سازمان‌های اسلامی خیریه نیجریه طرح‌هایی را برای ارائه افطاری‌های رایگان به مردم نیازمند آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «On Islam»، عبدالله شعیب، مدیر اجرایی بنیاد صدقات و زکات نیجریه عنوان کرد: «مانند هر سال ما با دادن افطاری نیازمندان را در ماه رمضان تحت پوشش می‌گیریم».
وی افزود: تلاش‌های امسال با هدف اطعام حداقل 35 هزار مسلمان در سراسر این کشور انجام شده است.
شعیب گفت: جمع‌آوری زکات و توزیع آن میان مسلمانان نیازمند کاری است که ما همواره انجام می‌دهیم اما در ماه رمضان بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: این طرح به یاری قربانیان سیل، طوفان، حوادث آتش‌سوزی و اختلافات قومی و قبیله‌ای می‌پردازد.
در کنار بنیاد صدقات و زکات، مرکز امور عمومی مسلمانان نیجریه نیز به طور کلی افراد بی‌خانمان، چه مسلمان و چه غیرمسلمان را که بر اثر یاغی‌گری‌های بوکوحرام آواره شده‌اند، تحت پوشش خواهد گرفت.
این مرکز علاوه بر کمپین رمضان، کمپین‌های متعددی را برای کمک به بیماران و کمک‌های حقوقی به مردم اجرا می‌کند.
علاوه بر خیریه‌های اسلامی، گروهی از جوانان مسلمان با عنوان انجمن جهان سازان در شهر کانو طرحی را برای جمع‌آوری و توزیع سرپناه برای میلیون‌ها آواره این کشور آغاز کرده‌اند.
عبدالله می‌گوید: حداقل سه میلیون آواره در نیجریه وجود دارند که 60 درصد آن‌ها دارایی‌ها، زمین‌ها، کسب‌وکار و تجارت خود را در اثر یاغی‌گری‌های بوکوحرام از دست داده‌اند.
نیجریه در شش سال گذشته به خاطر شورش‌های خشونت‌آمیز بوکوحرام به ویژه در بخش شمال شرقی این کشور با مرگ ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها نفر مواجه شده است.
گرچه بوکوحرام ادعا می‌کند که برای تأسیس یک حکومت اسلامی در نیجریه می‌جنگد، مسلمانان نیجریه و رهبر آن‌ها بوکوحرام را یک گروه تروریستی می‌دانند که هیچ ارتباطی با آرمان‌های اسلام و حضرت محمد(ص) ندارند.

captcha