حصول سلامت معنوی نیازمند دستیابی به سلامت فرهنگی است
کد خبر: 3314363
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
صالحی امیری:

حصول سلامت معنوی نیازمند دستیابی به سلامت فرهنگی است

گروه سلامت: مشاور رئیس جمهور با بیان ویژگی‌های جامعه اخلاقی، اظهار کرد: در چنین جامعه‌ای‌ است که مجموعه‌ای از مناسبات شکل می‌گیرد که از آن به عنوان توسعه و سلامت فرهنگی نام برده می‌شود این توسعه، سلامت فرهنگی به همراه داشته و منجر به سلامت معنوی جامعه می‌شود.

سیدرضا صالحی امیری، مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن پایین دانستن سرانه مصرف فرهنگی کشور اظهار کرد: اولین هدف برای رسیدن به سلامت فرهنگی جامعه و به تبع آن سلامت معنوی جامعه این است که مصرف فرهنگی جامعه را بالا برد.

صالحی امیری تصریح کرد: بالابردن میزان مصرف فرهنگی جامعه از طریق رجوع به قرآن، ادعیه، هنر محقق می‌شود زمانی که این امر رخ داد، جامعه می‌تواند به کسب فضائل و اخلاقیات بپردازد.

پیش از پرداختن به آلودگی‌های محیطی باید آلودگی‌های فرهنگی و اجتماعی را مد نظر قرار داد

وی افزود: جامعه نیازمند یک زیست فرهنگی ‌است وقتی از آلودگی هوا صحبت می‌شود باید پیش از آن آلودگی فرهنگی و اجتماعی را مد نظر قرار داد به این دلیل که انسان‌ها باید در یک محیط سالم فرهنگی و اجتماعی زندگی کنند تا سلامت محیط خود را نیز موجب شوند.

بازشناسی نیا‌زهای اصلی جامعه ایران
صالحی امیری اظهارکرد: وقتی زیست در جامعه، فرهنگی شد آن وقت انسان‌ها همراهی و‌ همدلی بیشتری خواهند داشت، افق جدیدی ایجاد می‌‌شوند لذا در این امور ما نیازمند بازشناسی نیازهای اصلی جامعه ایران هستیم.

وی تأکید کرد: جامعه بهنجار، جامعه‌ای است که در آن افراد با یکدیگر تعامل اخلاقی، هم‌نوایی، هم‌فکری و هم‌زیستی و هم‌گرایی داشته باشند.

در جامعه اخلاقی روابط مبتنی بر اخلاق است/ سلامت معنوی در پی سلامت فرهنگی حاصل می‌شود
مشاور رئیس جمهور یادآور شد: جامعه اخلاقی جامعه‌ای است که انسان‌ها در آن با هم نگاه اخلاقی دارند در بازار روابط اخلاقی حاکم است، افراد با هم هم‌دل هستند، در چنین جامعه‌ای مدیران وظیفه خود را می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: در چنین جامعه‌ای‌ است که مجموعه‌ای از مناسبات شکل می‌گیرد که از آن به عنوان توسعه و سلامت فرهنگی نام برده می‌شود این توسعه، سلامت فرهنگی به همراه داشته و منجر به سلامت معنوی جامعه می‌شود.

captcha