اجرای برنامه‌های قرآنی در سه شرکت مادر وزارت نیرو
کد خبر: 3331671
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
مهاجری بیان کرد:

اجرای برنامه‌های قرآنی در سه شرکت مادر وزارت نیرو

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون تبلیغات و نیروی انسانی وزارت نیرو در مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان دارالقرآن گفت: این وزارتخانه، فعالیت‌های قرآنی خود را در سه شرکت مادر خود دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) علی‌اکبر مهاجری، معاون تبلیغات و منابع انسانی وزارت نیرو در نشستی که به منظور امضای تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان دارالقرآن و وزارت نیرو برگزار شد، گفت: قرآن، تنها کتاب آسمانی بدون تحریف در دست بشریت است و هر چه در این زمینه، سرمایه‌گذاری کنیم در اصل آن چیزی که باید روی آن سرمایه‌گذاری کنیم محقق شده است.
وی افزود: وزارت نیرو، مجموعه‌ای آماده‌ در بین کارکنان و خانواده‌های ایشان برای پذیرش این فرهنگ قرآنی دارد و بسیاری از مسئولان این وزارتخانه، یاوران قرآنی، مسئولان امر به معروف و نهی از منکر، هیئت امناهای مساجد مرتبط با وزارت نیرو و... به هر بهانه‌ای تلاش کرده‌اند تا عده‌ای را دور قرآن جمع کنند و برای این کار اقدام به برگزاری مسابقات قرآن، محافل قرآنی و... کرده‌اند.


مهاجری با بیان اینکه ما هیچ چیز، معتبرتر از قرآن نداریم که حول آن حرکت کرده و زندگی کنیم، ادامه داد: این کتاب آسمانی برای تمام رده‌ها و گروه‌ها محتوا دارد و کسی نیست که بگوید من به سمت این کتاب می‌روم اما نمی‌توانم از آن استفاده کنم و برای من چیزی ندارد. به این دلیل که قرآن کریم کتاب جامعی است هر جای آن را باز کنیم آموزش می‌دهد.
وی با بیان اینکه کار کسانی که قرآن را آموزش می‌بینند به مراتب سخت‌تر از کار کسانی است که آموزش می‌دهند، گفت: کسانی که به آموزش قرآن می‌پردازند کار سخت‌تری پیش روی خود دارند چرا که اول باید روی خود کار کنند و از هر نظر آمادگی داشته باشند تا بتوانند آموزش دهند. انسانی که شرایط را برای خود درک نکرده است ممکن است کارهایی کند که آثار منفی برای دیگران داشته باشد و در این صورت نمی‌تواند آموزش دهد.
معاون تبلیغات و منابع انسانی وزارت نیرو عنوان کرد: در هر حال هم‌اکنون زمینه بسیار خوبی برای آموزش و یادگیری قرآن در کشور فراهم است و باید خداوند را شاکر باشیم در کشوری متولد شده‌ایم که با قرآن انس دارد و همچنین بار دوم که عترت است نیز در این کشور مورد توجه قرار داشته و بسترهای آن فراهم است.
وی یادآور شد: قرآن و عترت در مجموعه کشور ما سایه افکنده است و باید بتوانیم از این موهبت به خوبی استفاده کنیم؛ چرا که اگر از قرآن و عترت به خوبی استفاده نکنیم خودمان را محروم کرده‌ایم.


مهاجری با عنوان این مطلب که همکاری و تعامل وزارت نیرو و سازمان دارالقرآن الکریم به منظور آموزش قرآن به کارکنان و خانواده‌های آنها فرصت بسیار خوبی برای ما است، گفت: از اینکه در این بستر قرار گرفته‌ایم و سازمان دارالقرآن الکریم نیز بنا است از این پس در حوزه‌های قرآنی از ما حمایت داشته باشد خوشحالیم.
وی با بیان اینکه مباحث مربوط به قرآن، عترت و نماز از جمله برنامه‌هایی است که هیچ وقت تمام شدنی نیست، اظهار کرد: قرآن، نماز، امر به معروف و نهی از منکر و... از برنامه‌های قطعی ما در وزارت نیرو هستند که وزارت باید در تمامی این حوزه‌ها برنامه داشته باشد و کار را پیش ببرد.
معاون تبلیغات و منابع انسانی وزارت نیرو ادامه داد: ما در وزارت نیرو یک شورای فرهنگی داریم که سه شرکت مادر از جمله؛ برق، آب و آب و فاضلاب زیر نظر این شورا فعالیت دارند و در این سه شرکت مادر با نظارتی که از سوی شورای فرهنگی انجام می‌شود، فعالیت‌های قرآنی دنبال می‌شود و به عبارت دیگر کلیه مسائل قرآنی زیر نظر این شورا و مسئول امور فرهنگی انجام می‌شود.

گزارش تصویری امضای تفاهم‌نامه میان وزارت نیرو و سازمان دارالقرآن

captcha