آغاز دوره آموزش قرآن کارکنان وزارت نیرو از امروز به مدت ۶ ماه
کد خبر: 3331722
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

آغاز دوره آموزش قرآن کارکنان وزارت نیرو از امروز به مدت ۶ ماه

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیران سازمان دارالقرآن و وزارت نیرو از آغاز دوره آموزش مجازی قرآن به کارکنان وزارت نیرو از امروز، ۳۰ تیر به مدت شش ماه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست مشترک سازمان دارالقرآن الکریم و وزارت نیرو به منظور امضای تفاهم‌نامه فی‌مابین این دو دستگاه پیش از ظهر امروز، 30 تیرماه در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.
مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در ابتدای این نشست با اشاره به امضای تفاهم‌نامه مشترک گفت: نگاه تفاهم‌نامه نگاه آموزش و توسعه انس با قرآن در وزارت نیرو است و امیدواریم از این طریق باب توسعه کار قرآنی در وزارت نیرو فراهم شود و بتوانیم کمک بیشتری به این وزارتخانه در رابطه با قرآن و آموزش‌های قرآنی داشته باشیم.


رئیس سازمان دارالقرآن الکریم افزود: ورود جدی وزارت نیرو در عرصه فعالیت‌های قرآنی و امضای تفاهم‌نامه با سازمان دارالقرآن الکریم به منظور آموزش قرآن الگویی می‌شود تا سایر سازمان‌ها نیز بتوانند از خدمات قرآنی و ظرفیت سازمان دارالقرآن الکریم استفاده کنند.
همچنین، علی‌اکبر مهاجری، معاون تبلیغات و منابع انسانی وزارت نیرو در این جلسه با عنوان این مطلب که همکاری و تعامل وزارت نیرو و سازمان دارالقرآن الکریم به منظور آموزش قرآن به کارکنان و خانواده‌های آنها فرصت بسیار خوبی برای ما است، گفت: از اینکه در این بستر قرار گرفته‌ایم و سازمان دارالقرآن الکریم نیز بنا است از این پس در حوزه‌های قرآنی از ما حمایت داشته باشد خوشحالیم.
وی با بیان اینکه مباحث مربوط به قرآن، عترت و نماز از جمله برنامه‌هایی است که هیچ وقت تمام شدنی نیست، اظهار کرد: قرآن، نماز، امر به معروف و نهی از منکر و... از برنامه‌های قطعی ما در وزارت نیرو هستند که وزارت باید در تمامی این حوزه‌ها برنامه داشته باشد و کار را پیش ببرد.


معاون تبلیغات و منابع انسانی وزارت نیرو ادامه داد: ما در وزارت نیرو یک شورای فرهنگی داریم که سه شرکت مادر از جمله؛ برق، آب و آب و فاضلاب زیر نظر این شورا فعالیت دارند و در این سه شرکت مادر با نظارتی که از سوی شورای فرهنگی انجام می‌شود، فعالیت‌های قرآنی دنبال می‌شود و به عبارت دیگر کلیه مسائل قرآنی زیر نظر این شورا و مسئول امور فرهنگی انجام می‌شود.
بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین یزدان‌پرست، رئیس شورای فرهنگی و مشاور عالی وزارت نیرو در این جلسه اظهار کرد: وزارت نیرو در عین حال که وزارتخانه تخصصی در سطح بسیار بالایی بوده و از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است و به ارائه خدماتی در حوزه انتقال برق، صنعت آب و برق و دیگر خدماتی که مردم هر لحظه به آنها نیاز دارند، می‌پردازد اما مدیران آن در تمامی دوره‌ها و سال‌ها در بخش قرآن کوتاهی نداشته‌اند.
وی افزود: اوایل برای شروع جلسات و برنامه‌های خود از سازمان دارالقرآن الکریم قاری دعوت می‌کردیم تا تلاوت قرآن داشته باشند اما در حال حاضر قاریان و حافظانی در این وزارتخانه تربیت شده‌اند که از جایگاه نسبتا خوبی برخوردار هستند و در این وزارتخانه قاریان و حافظان مسلط به مفاهیم قرآن داریم.
یزدان‌پرست در ادامه گفت: تکیه ما در حال حاضر به سمت مفاهیم قرآن است و تحقیقات موضوعی قرآن نیز در این وزارتخانه انجام داده‌ایم که این کار نیز توسط کارکنان انجام شده است و چندین جلد کتاب پیرامون تحقیقات موضوعی قرآن به چاپ رسانده‌ایم.


وی ادامه داد: مسابقاتی نیز پیرامون مفاهیم و تحقیقات موضوعی قرآن در بحث اسراف، صرفه‌جویی، نعمت‌های الهی و... برگزار کرده‌ایم؛ تاکنون حدود شش هزار نفر از کارکنان و فرزندان وزارت نیرو را وارد فعالیت‌های قرآنی کرده‌ایم و امسال نیز مسابقات قرآن وزارت نیرو را با حضور کارکنان و فرزندان کارکنان این وزارتخانه برگزار می‌کنیم.
رئیس شورای فرهنگی و مشاور عالی وزارت نیرو در ادامه گفت: با توجه به اینکه کارکنان در وزارت نیرو فرصت لازم برای شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارند با مشورت دوستان بنا شد دوره‌های آموزش مجاری را برای آنها برگزار کنیم که سازمان دارالقرآن الکریم در این حوزه ما را یاری می‌کند تا بتوانیم آموزش کارکنان این وزارتخانه را به سمت آموزش‌های مجازی سوق دهیم.
وی ادامه داد: در صورتی که آموزش‌های قرآنی به کارکنان از طریق فضای مجازی باشد تعداد بیشتری از کارکنان می‌توانند در این آموزش‌ها مشارکت داشته باشند؛ احساس کردیم آموزش مجازی قرآن در وزارت نیرو راه مناسبی است تا بتوانیم قرآن و مفاهیم قرآن را در این وزارتخانه هم‌گیر کنیم.


حجت‌الاسلام و‌المسلمین قرنفلی، قائم مقام امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در این جلسه با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک سازمان دارالقرآن و وزارت نیرو اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در دو حوزه آموزش صحیح‌خوانی قرآن و نماز و قرائت تحقیق است که در بحث آموزش صحیح‌خوانی قرآن و نماز 30 جلسه پیش‌بینی شده است.
وی افزود: در بحث آموزش صحیح‌خوانی قرآن و نماز 10 جلسه آموزش روان‌خوانی، 10 جلسه آموزش روخوانی و 10 جلسه آموزش صحیح‌خوانی قرآن داریم که البته لازم نیست کسانی که در بحث روان‌خوانی مشکلی ندارند این 10 جلسه را پشت سر بگذارند.
قائم مقام امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو ادامه داد: همچنین در حوزه آموزش تحقیق 25 جلسه پیش‌بینی کرده‌ایم که علاقه‌مندان به شرکت در این دوره می‌توانند منابع مورد نظر را تهیه کرده و پس از مطالعه با کارشناسان سازمان دارالقرآن الکریم به صورت مجازی و تلفنی ارتباط داشته باشند تا بتوانند به سطح قابل قبول برسند.
وی در ادامه گفت: این دوره که از امروز، 30 تیرماه آغاز و تا شش ماه ادامه خواهد داشت با نظارت سازمان دارالقرآن الکریم و وزارت نیرو اجرا می‌شود و با توجه به اینکه اولین دوره از این همکاری مشترک آغاز شده است اگر درست عبور کنیم، می‌توانیم بیش از پیش از ظرفیت سازمان دارالقرآن الکریم استفاده کنیم.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری مشترک به امضای رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و معاون تبلیغات و نیروی انسانی وزارت نیرو رسید.

گزارش تصویری امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان دارالقرآن و وزارت نیرو

captcha