چاپ ۴۰ عنوان کتاب در سال جاری/ «انقلاب اسلامی در جهرم» مرداد رونمایی می‌شود
کد خبر: 3332196
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
رمضانی خبر داد:

چاپ ۴۰ عنوان کتاب در سال جاری/ «انقلاب اسلامی در جهرم» مرداد رونمایی می‌شود

گروه ادب: مدیر انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: این انتشارات در سال جاری کم‌کار نشده و حدود ۴۰ عنوان کتاب تجدید چاپی و چاپ اول را منتشر می‌کند.

مهدی رمضانی، مدیر انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره رویکرد مرکز اسناد در انتشار کتاب در سال جاری گفت: این موضوع درست نیست که مرکز اسناد نسبت به سال‌های گذشته کمکار شده است؛ چرا که برنامه‌های آن ادامه دارد و ما به لحاظ عملیاتی برنامه ثابتی داریم؛ هر چند مشکلات اقتصادی که بر بازار نشر حاکم است، انتشارات مرکز اسناد را نیز تحت تأثیر قرار داده.

وی افزود: با وجود مشکلات موجود در بازار نشر، سعی کرده‌ایم برنامه‌های خود را حفظ کنیم و همانند سال‌های گذشته که به ازای هر 5 روز چاپ یک کتاب و 72 عنوان در سال بود، امسال نیز آن را دنبال کنیم، از سوی دیگر بخشی از فعالیت‌های انتشارات مرکز اسناد، مربوط به نشر است و بخش دیگر مربوط به طرح‌های پژوهشی است که براساس روال همه ساله، کار آن انجام می‌شود.

رمضانی ادامه داد: مشکلات حوزه نشر و حمایت نکردن مسئولان فرهنگی، کار ناشران را دشوار کرده است و آنها را در تنگنا قرار داده و اگر سراغ ناشران را بگیرید می‌بینید که بسیاری از آنها از چرخه نشر خارج شده‌اند و یا با مشکلات دست و پنجه نرم کرده و شمارگان کتاب‌های خود را به 100 - 200 نسخه کاهش داده‌اند.

مدیر انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کرد: ما نیز از این فضا دور نیستیم و با این مشکلات مواجه هستیم، اما تلاش‌مان این است که این مشکلات را مدیریت و برنامه‌های خود را دنبال کنیم.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود 40 عنوان کتاب منتشر کرده‌ایم که از این تعداد 22 عنوان تجدید چاپی بوده و 18 عنوان نیز چاپ اولی است. بخشی از کتاب‌ها نیز در دست نشر است که به زودی روانه بازار نشر خواهند شد.

رمضانی از انتشار کتابی با موضوع بیداری اسلامی در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: کتابی با عنوان «بیداری اسلامی و بحرین» در دست انتشار است و مراحل نهایی چاپ آن در حال انجام است و کتاب دیگر در حوزه اسنادی «کانون نشر حقایق اسلامی» است. پدر دکتر شریعتی مؤسس این کانون بوده و پیش‌بینی می‌شود مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از عناوین دیگر کتاب‌ها که در دست انتشار است «انقلاب اسلامی در جهرم» است که مردادماه رونمایی می‌شود.

captcha