بهره‌مندی نزدیک به 4 هزار نفر از فعالیت‌های فرهنگسرای قرآن شیراز/ ۸۷۰ حافظ قرآن تربیت شدند
کد خبر: 3338860
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
سقاچی اظهار کرد:‌

بهره‌مندی نزدیک به 4 هزار نفر از فعالیت‌های فرهنگسرای قرآن شیراز/ ۸۷۰ حافظ قرآن تربیت شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز در تشریح فعالیت‌های فرهنگسرای قرآنی این شهرستان از بهره‌مندی قریب ۴۰۰۰ نفر از دوره‌های آموزشی این فرهنگسرا خبر داد.

حجت‌الاسلام علی سقاچی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این سازمان گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف و عملکردهایی که این سازمان در دستور کار خود قرار داده است،‌ ترویج آموزه‌های قرآن و همچنین تزریق این آموزه‌ها به سبک زندگی مردم است.
وی افزود: در این راستا این سازمان فعالیت‌های قرآنی متعددی را از طریق فرهنگسرای قرآن خود دنبال می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی قرآنی، مذهبی، اعتقادی، احکام و غیره اشاره کرد.
سقاچی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگسرای قرآن شیراز تربیت حافظان قرآن کریم است، گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، دوره‌های تخصصی آموزش حفظ قرآن از 1 جزء تا کل در این فرهنگسرا برگزار می‌شود.
قائم‌مقام ستاد اقامه نماز فارس با یادآوری اینکه این دوره‌های آموزشی در دو بخش آقایان و بانوان و همچنین، خردسالان و بزرگسالان برگزار می‌شود، به تبیین تعداد حافظان تربیت شده در فرهنگسرای قرآن شیراز پرداخت و گفت: این فرهنگسرا تاکنون موفق به تربیت 90 نفر در حفظ یک جزء، 110 نفر در حفظ 2 جزء، 60 نفر سه جزء، 50 نفر 4 جزء، 90 نفر 5 جزء، 80 نفر 6 جزء، 5 نفر 7 جزء، 20 نفر 8 جزء، 5 نفر 9 جزء، 5 نفر 10 جزء، 20 نفر 12 جزء، 10 نفر 14 جزء، 15 نفر 20 جزء، 10 نفر، 23 جزء به بالا، 280 نفر نیز حفظ جزء 30 و همچنین 20 حافظ کل قرآن را تربیت کرده است.
وی با اشاره به اینکه 100 نفر از حافظان کل قرآن را آقایان تشکیل می‌دهند، گفت: همچنین تاکنون یک هزار نفر در کلاس‌های آموزش روخوانی قرآن کریم، 400 نفر تفسیر تجوید و 700 نفر در کلاس‌های متفرقه مذهبی فرهنگسرای قرآن شیراز شرکت کرده‌اند.
سقاچی با بیان اینکه‌ یک هزار خردسال نیز در کلاس‌های آموزشی این فرهنگسرا شرکت می‌کنند، گفت: به طور کلی 870 نفر در کلاس‌های حفظ قرآن فرهنگسرای قرآن شرکت کرده‌اند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز در پایان خاطرنشان کرد: همچنین به طور کلی 3970 نفر در فرهنگسرای قرآن شیراز تحت آموزش‌های قرآنی هستند که 300 نفر از آنان نیز آقا هستند.

captcha