تألیف 1491 عنوان کتاب در رابطه با نماز/ 30 درصد پروژه بازگشایی مدارس در رابطه با مسائل معنوی است
کد خبر: 3351310
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
سقاچی خبر داد:

تألیف 1491 عنوان کتاب در رابطه با نماز/ 30 درصد پروژه بازگشایی مدارس در رابطه با مسائل معنوی است

گروه اجتماعی: قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس با تأکید بر اینکه آثار و برکات نماز باید در جامعه شناسانده شود، گفت: تاکنون 1491 عنوان کتاب در رابطه با نماز نوشته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس امروز، 3 شهریور در جلسه ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش این استان با تأکید بر اینکه  آثار و برکات نماز باید در جامعه شناسانده شود، گفت: تاکنون 1491 عنوان کتاب در رابطه با نماز نوشته شده است.
وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد اقامه نماز در رابطه با بازگشایی مدارس از ابتدای مهر عنوان کرد: 30 درصد از مباحث مطروحه در پروژه بازگشایی مدارس در رابطه با مسائل معنوی و اشاعه فرهنگ نماز و نمازخوانی در بین دانش‌آموزان است.
سقاچی افزود: ما آمادگی داریم در نواحی شیراز دوره‌های آموزشی با موضوع چرایی نماز و راه‌های مقابله با عرفان‌های کاذب و نوظهور را برگزار کنیم.
قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس گفت: بارها در جلسات مختلف در باب اهمیت و نقش فرهنگی، تربیتی، اجتماعی، سیاسی و ... نماز در جامعه سخن به میان آمده است که این نشان از اهمیت و ارزش نماز و نمازخوانی در دیدگاه تمامی مسئولان و احاد مردم  جامعه است .
وی با اشاره به ویژگی بازدارندگی نماز گفت: ما برای موضوعات و جاهای دیگر هزینه‌های بسیاری انجام می‌دهیم در صورتی که برای نماز با این ویژگی خاص خیلی کم هزینه می‌کنیم بنابراین لازم است در برنامه‌های خود تجدیدنظر کنیم.
سقاچی عنوان کرد: اگر جایی رنگ خدایی بگیرد حضور شیطان در آنجا معنایی ندارد واگر وجود خدا احساس شود دیگر کسی احساس نمی‌کند که خدایی وجود ندارد لذا مسئولان باید دستورات دین را سرلوحه کارشان قرار دهند چرا که تنها از این طریق است که مشکلات اداری، خانوادگی، عبادی و اقتصادی و اجتماعی جامعه خصوصاً در حوزه عفت عمومی رفع می‌شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهردارشی شیراز با اشاره به آمارهای تکان دهنده از وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه، گفت: این آمارها هشداری برای مسئولان شهر است تا برای رفع مشکلات و معضلات هرچه زودتر چاره‌جویی کنند.
وی افزود: ترویج و گسترس مواردی همچون لقمه حرام، دوستان ناپاک و روابط اجتماعی نا سالم، ابزارهای تبلیغاتی  مخرب و ...  از عوامل اساسی در بروز مشکلات و ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی هستند که  مقابله با آن‌ها به‌جز با فرهنگ نماز، مسجد و قرآن امکان ندارد،  بنابراین لازم است برای مقابله با این مشکلات و معضلات همه صبغه خدایی گرفته و نسبت به مسائل اعتقادی و فرهنگی با دقت نظر و توجه خاصی برخورد کنیم.
سقاچی با تاکید بر اینکه وظیفه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی است که به امر نماز توجه کنند، گفت: در آموزش و پرورش مسئولان و معلمان دغدغه‌های دینی بیشتری دارند و از توان خوبی هم برخوردارند که امیدواریم امسال بتوانیم در مدارس برای اقامه نماز و انس دانش‌آموزان با نماز گام‌های بیشتری برداریم.
وی در پایان ضمن قدردانی از مسئولان آموزش و پرورش در اهتمام به امر نماز گفت: مدیران و معلمان نسبت به سایر ادارات حضوری چشمگیرتر و بهتری در نمازهای جماعت دارند و این امر را به خوبی دنبال می‌کنند، همچنین  اندیشه‌ها و نظرات این عزیزان  نسبت به نماز عالی است.

captcha