آیت‌الله العظمی سیستانی باید محور وحدت همه گروه‌های عراقی باشد
کد خبر: 3352830
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
آیت‌الله العظمی سبحانی:

آیت‌الله العظمی سیستانی باید محور وحدت همه گروه‌های عراقی باشد

گروه سیاسی: باید همه مؤمنین، فضلا و علما از آیت‌الله‌العظمی سیستانی پیروی کنند و ما هم از ایشان پیروی می‌کنیم و ایشان را حجت کامل در امور کشور عراق می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت‌الله العظمی سبحانی، مرجع تقلید شیعیان در دیدار فرماندهان گروه مقاومت اسلامی نجباء با اشاره به آیات قرآن و حدیثی از پیامبر اکرم(ص) با تأیید اقدامات گروه مقاومت اسلامی در حمایت از مظلومان عراق و سوریه اظهار کرد: باید به تمام مظلومان در همه مناطق چه در عراق، چه در سوریه و چه در لبنان کمک کرد و تفاوتی ندارد و این دفاع مسئله‌ای شخصی و فردی نیست.

وی تأکید کرد: باید به کسانی که مورد ستم داعش هستند کمک کنیم زیرا این‌ها مصداق حدیث پیامبر اکرم(ص) هستند که باید به یاری آن‌ها بشتابیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید تمام کسانی که در عراق در جنگ با داعش هستند از رهبری مرجعیت شاخص عراق پیروی کنند تصریح کرد: حتی مراجعی که در ایران هستند در این زمینه نمی‌توانند نظر قاطع بدهند و باید تابع نظر مرجعیت عراق باشند.

وی با بیان اینکه «توحید کلمه» وسیله نجات است، بیان کرد: باید همه کسانی که در عراق، نجف و سامرا هستند وحدت کلمه را حفظ کنند که این رمز پیروزی است، قرآن می‌گوید به ریسمان الهی چنگ بزنید، جمعیت متفرق مثل کسی است که در چاه افتاده است و برای نجات او ریسمانی می‌فرستیم.

آیت‌الله العظمی سبحانی  یادآور شد: باید همه مؤمنین، فضلا و علما از آیت‌الله‌العظمی سیستانی پیروی کنند و ما هم از ایشان پیروی می‌کنیم و ایشان را حجت کامل در امور این کشور می‌دانیم.

captcha