کد خبر: 3366788
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

ویژگی‌های بارز شهید تورجی‌زاده از زبان مادرش

گروه هنر: نشست به اشتراک‌گذاری کتاب‌های ‏خوانده شده با عنوان «کتاب خوان» و با حضور مادر «شهید تورجی‌زاده» در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.‏

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، در نشست به اشتراک‌گذاری کتاب‌های ‏خوانده شده با عنوان «کتاب خوان» که شام‌گاه گذشته سه‌شنبه، 31 شهریورماه در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزارشد، بانو حمیدی، مادر شهید تورجی‌زاده از شهدای دفاع مقدس، به بیان ویژگی‌های اخلاقی فرزند شهید ‏خود پرداخت.‏
بانو حمیدی گفت: شهید تورجی‌زاده به خواندن نماز ‏شب و احترام به والدین و اعضای خانواده اهمیت می‌داد تا جایی که حتی در وصیت‌نامه خود نیز به امر خواندن نماز ‏شب سفارش کرده است.‏
وی افزود: مردم داری و وقت شناسی از بارزترین ویژگی های اخلاقی شهید تورجی زاده بود که بسیار مورد توجه قرار می گرفت که ‏در کتاب «یا زهرا» نیز به گوشه هایی از آن اشاره شده است.‏
مادر شهید تورجی زاده بیان کرد: کتاب «یا زهرا»  با کمبودها و نواقصی به چاپ رسیده است به همین دلیل مقرر شده تا ‏کتاب دیگری با عنوان «یا فاطمه الزهرا» با بهره گیری از خاطرات همرزمان شهید تورجی زاده و بسیاری از رزمندگان دیگر به چاپ ‏برسد.‏
همچنین، یک راوی هشت سال دفاع مقدس نیز با اشاره به کتاب «من زنده ام» نوشته «معصومه آباد»، گفت: این نویسنده دختر 17ساله ای است که 33 روز بعد از شروع جنگ  به مدت سه سال و شش ماه به اسارت عراقی ها در می آید و پس از آزادی تصمیم بر نوشتن کتابی با این عنوان می کند .
مصطفی سجاد اظهارکرد: کتاب «من زنده ام» در هشت فصل نوشته شده که بنا به گفته نویسنده آن، در این کتاب حقیقت همان طور که دیده و شنیده شده به نگارش در آمده است .
وی با اشاره به معرفی کتاب «یا زهرا»، گفت: شهید تورجی زاده در تیرماه 1343 در اصفهان به دنیا آمد که فعالیت او و دیگر ‏جوانان همراهش در راه اندازی حرکت های مردمی تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت که از این فعالیت ها در کتاب «یا زهرا» ‏خاطراتی به میان آمده است و علاوه بر آن در این مجموعه، بخش هایی از زندگی این شهید بزرگوار و خاطراتش از زمان تولد تا شهادت را از ‏زبان خانواده و اطرافیانش نقل شده است.‏

captcha