عید قربان، قربانی کردن نفس توسط عقل است
کد خبر: 3367100
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷
حجت‎الاسلام محمدی:

عید قربان، قربانی کردن نفس توسط عقل است

گروه فعالیت‎های قرآنی: دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه عید قربان قربانی کردن نفس توسط عقل است، اظهار کرد: نفس مظهر تعلقات است، ولی با عبودیت می‎توان نفس سرکش را تضعیف و در مسیر بندگی خدا قدم برداشت.

به گزارش خبرگزاری  بین المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور عصر روز گذشته  در همایش «یس قلب قرآن » در شهرستان آران و بیدگل، با بیان اینکه عید قربان قربانی کردن نفس توسط عقل است، اظهار کرد: نفس مظهر تعلقات است، ولی  با عبودیت می‎توان نفس سرکش را تضعیف و در مسیر بندگی خدا  قدم برداشت.
وی با اشاره به فعالیت های قرآنی انجام شده در استان اصفهان، گفت: استان اصفهان قطب اصلی  فعالیت‎های قرآنی و یا به تعبیری پرچمدار فعالیت های قرآنی در کشور است.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور بیان کرد: آران و بیدگل نقطه تحولات قرآنی کشور است و می توان به عنوان برترین شهر قرآنی کشور قرار گیرد.
همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل نیز در این همایش با اشاره به سابقه  فعالیت های قرآنی در شهرستان آران و بیدگل،  گفت: در این شهرستان 12 موسسه قرآنی در رشته‎های حفظ قرآن، قرائت و مفاهیم قرآنی فعالیت می کنند.
میثم نمکی اظهار کرد: برگزاری آزمون های سراسری قرآن و عترت گویای علاقه‎مندی اهالی این شهرستان به فعالیت های قرآنی است.
وی با اشاره به تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی آران و بیدگل،  گفت: در این شورا  تدوین شاخص‎های شهر نمونه قرآنی، ایجاد بانک اطلاعات قرآنی و ساماندهی فعالیت‎های قرآنی،  مجامع و انجمن های مختلف در حال برنامه‎ریزی است.

captcha