امام جمعه نجف خواستار تجدید نظر در مدیریت مسجدالحرام شد
کد خبر: 3370423
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰

امام جمعه نجف خواستار تجدید نظر در مدیریت مسجدالحرام شد

گروه بین‌الملل: صدرالدین قبانجی پس از وقوع فاجعه منا که آمار قربانیان آن به صدها تن رسید از عربستان سعودی خواست تا در مدیریت مسجد الحرام تجدید نظر کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از «alrai-iq» قبانجی دیروز، سوم مهرماه، در خطبه‌های نماز جمعه نجف گفت: فوت صدها تن از حجاج در حادثه ی منا اگر بر اساس چهارچوب عادی اداره حرمین شریفین بوده است که نشانگر سو مدیریت و ضعف تدبیر در اداره این مکان مقدس است اما اگر به دلیل عبور کاروان پادشاهی این کشور باشد مسأله‌ای دیگر مطرح می‌شود و در هر دو حالت حکومت آل سعود باید مسئولیت این فاجعه را بپذیرد.

خطیب جمعه نجف تاکید کرد: بابت سلامت و حفظ جان حجاج در عربستان هیچ تضمینی وجود ندارد به طوری که در حرم مکی که باید مکان امن و امان باشد جنازه‌های حجاج پراکنده است، چه تضمینی است که در سال‌های آینده اتفاقاتی تلخ از این دست نیفتد؟
وی به حضور میلیونی زائران حرم حسینی  در روز عرفه  و همچنین اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در عراق امثال چنین فجایعی دیده نمی‌شود، این در حالی است که عربستان سعودی کفایت اداره دو میلیون حاجی را ندارد و با وجود وزارتخانه ویژه حج و به کارگیری شرکت‌های خارجی باز هم فاجعه ای این‌چنینی به بار می‌آورد.

امام جمعه نجف در ادامه سخنانش گفت: سازمان ملل در مقابل آزمونی حقیقی قرار دارد تا صداقت و جدیت خود را در مبارزه با تروریسم نشان دهد.

وی تاکید کرد: بحران عراق جز با جدیت، صبر، همکاری و عقب نشینی از منافع شخصی و حزبی بهبود نخواهد یافت.

captcha