حادثه منا از نگاه تحلیلگر شبکه کاپیتال تی وی پاکستان
کد خبر: 3372593
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

حادثه منا از نگاه تحلیلگر شبکه کاپیتال تی وی پاکستان

شعب خارجی: تحلیلگر شبکه کاپیتال تی وی پاکستان گفت: نیروهای عربستانی به اجساد زائران حادثه منا بی‌حرمتی کردند و این قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از نمایندگی فرهنگی ایران در کویته، شبکه کاپیتال تی وی(CAPITAL TV) پاکستان در برنامه‌ای تلویزیونی به بررسی حادثه منا از نگاه تحلیل‌گر آن شبکه پرداخت.

به گفته تحلیلگر این شبکه، علت اصلی حادثه منا مسدود کردن راه توسط نیروهای نظامی عربستان بوده است که در پی آن حاجیان را مجبور کردند از راه دیگری بروند و باعث این حادثه شوند.

وی با بیان اینکه حکام عربستان در این زمینه باید پاسخ‌گو باشند و بدانند که کوتاهی کرده‌اند، اظهار کرد: با این حادثه هویت عربستان زیر سؤال رفته و باید این را بپذیرند. این گفته مفتی اعظم سعودی‌ها که حکومت عربستان کوتاهی نکرده، باعث شده است این کشور جایگاه خود را از دست بدهد.

این تحلیلگر با اشاره به اینکه زائران بیت‌الله الحرام توسط نیروهای سعودی بی‌حرمت شدند، گفت: نیروهای عربستانی به اجساد بی‌حرمتی کردند و این قابل قبول نیست.

وی ازعربستان خواست تا امور انتظامات حج را به دیگر کشورها بسپارد و از مسئولان حج پاکستان نیز خواست تا موضوع حادثه را پیگیری کنند.

یادآور می‌شود، در طول این برنامه زنده تلویزیونی تصاویر دلخراش حادثه منا و ولیعهد عربستان را که از داخل ماشین سنگ به شیطان پرتاب می‌کند، نمایش داده شد.

مطالب مرتبط
captcha