مشارکت ۳ هزاری نفری مردم شیراز در فعالیت‌های قرآنی شهرداری
کد خبر: 3375844
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
سقاچی خبر داد:

مشارکت ۳ هزاری نفری مردم شیراز در فعالیت‌های قرآنی شهرداری

گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به فعالیت پایگاه‌های قرآنی این سازمان از مشارکت ۳ هزار نفری مردم این شهر در فعالیت‌های این پایگاه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام علی سقاچی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز امروز، 8 مهرماه در نشست هم‌اندیشی مشاوران امور بانوان ادارات فرهنگی با این سازمان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی پرداخت.
وی بیان کرد: انجام هرگونه فعالیتی درسطح شهر اعم از عمرانی، فرهنگی و دیگر فعالیت‌ها باید با برنامه و تدبیر باشد، به‌ویژه کارهای فرهنگی که بسیار سخت و طاقت فرساست و همه مردم در آن صاحب نظر هستند و بازتاب و نمود آن هم در طولانی مدت مشخص می‌شود.
سقاچی با بیان اینکه ما در سازمان فرهنگی به دنبال این هستیم که مردم را به سمت خداباوری، دین‌باوری و آشنایی با ولایت وزندگی ائمه(ع) سوق دهیم، افزود: اگر بتوانیم به محل زندگی و کار و فعالیت مردم رنگ خدایی دهیم آنگاه دیگر جایی برای ورود دشمنان به مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی نخواهد بود.
قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس، توجه به آموزش شهروندی را اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظایف شهرداری شیراز دانست و گفت: سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز تلاش دارد از طریق احکام دین بحث آموزش شهروندی را دنبال کند چرا که بهترین راه برای آموزش شهروندی راه دین‌مداری وآشنایی با احکام دین است.
وی با تأکید براینکه ما باید قرآن را در رأس کارهای خود قراردهیم، تصریح کرد: علت عدم پیشرفت ما در مسائل دینی این است که منشور دینی را کنار گذاشته و افکار نسنجیده خود را بر جامعه حاکم کرده‌ایم و این باعث شده که نور و معنویت از زندگی افراد رخت بربندد و ناآرامی و استرس بر زندگی مردم حاکم شود.
سقاچی در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به افزایش آمارطلاق در کشور و در شیراز متذکرشد: اگر فضای معنوی در زندگی افراد حاکم شود به طور قطع بسیاری از مشکلات جامعه به‌ویژه آمار طلاق به شدت کاهش خواهد یافت.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز ابرازکرد: سمت و سوی فعالیت‌های سازمان فرهنگی به سمت ولایتمداری و دین‌مداری است و در این راستا نیز موفق شده‌ایم در پایگاه‌های قرآنی خود بیش از یک‌هزار نفر را در بخش روخوانی قرآن، 400 نفردر بخش تفسیر و تجوید، 700 نفر را در بخش‌های متفرقه آموزش دهیم و870 نفرهم در کلاس‌های حفظ قرآن حضوردارند و تاکنون 11 جزء قرآن کریم را حفظ کرده‌اند.
وی همچنین از برگزاری نماز جماعت در بوستان‌های شیراز خبر داد و گفت: نماز جماعت در بوستان‌ها از تعداد 6 نماز به 29 نماز جماعت افزایش یافته است و 18 نمازخانه نیز در بوستان‌های سطح شهر ایجاد شده است.
سقاچی ادامه داد: همچنین سال گذشته با برگزاری مسابقه خطبه غدیر حدود 200 نفر حافظ خطبه غدیر شدند که پیش‌بینی می‌شود در آزمون امسال 300 نفر دیگر به آن‌ها افزوده شود و در مجموع این تعداد به 500 نفر خواهد رسید.
وی موضوع مسجد محوری و انتقال آموزش شهروندی به مساجد را از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی ـ اجتماعی عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون این برنامه در10 مسجد در مناطق 10 گانه شهرداری شیراز در حال انجام است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز، برپایی کارگاه‌های آموزش و ترویج فرهنگ  کارآفرینی مخصوص بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانوار را که توسط کمیته امداد امم خمینی (ره) معرفی می‌شوند را ازدیگربرنامه‌های این سازمان دانست.
وی متذکر شد: در این گونه کارگاه‌ها علاوه بر اینکه بحث کارآفرینی برای بانوان دنبال می‌شود به بحث عفاف و حجاب نیز توجه ویژه شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به راه‌اندازی کارگاه و فروشگاه فطرس با ارائه 90 طرح  پوشاک اسلامی اشاره کرد.

captcha