برگزاری دوره بین‌المللی «آموزش مهارت‌های داوری مسابقات قرآن» در مکه
کد خبر: 3383534
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

برگزاری دوره بین‌المللی «آموزش مهارت‌های داوری مسابقات قرآن» در مکه

گروه بین‌الملل: ششمین دوره بین‌المللی «آموزش مهارت‌های داوری مسابقات قرآن»، ۲۳ محرم سال جاری در مکه مکرمه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «newnevvs.com»، این دوره‌ بین‌المللی آموزشی به همت دبیرخانه مسابقات قرآن وابسته به وزارت اوقاف و امور اسلامی عربستان و همزمان با سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن این کشور برگزار می‌شود.
«منصور بن محمد السمیح»، دبیرکل مسابقات محلی و بین‌المللی قرآن عربستان در این باره گفت: در ششمین دوره آموزشی مهارت‌‌های داوری مسابقات قرآن، 22  داور قرآنی کارآموز از 22 کشور مختلف حضور دارند که از نخبه‌های علمی در زمینه آموزش قرآن و علوم دینی در کشور خود محسوب می‌شوند.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره‌ آموزشی، تبیین اصول و قواعد داوری و معیا‌رهای درست آن، ارتقای سطح داوران مسابقات قرآنی و آموزش آن‌ها با درجه عالی از کار و حرفه‌ است.
این دوره آموزشی براساس یک طرح منظم و روشمند و مرکب از شیوه تئوری و عملی برگزار می‌شود و دروس این دوره در یک کتاب علمی توسط دبیرخانه مسابقات قرآن  عربستان منتشر شده است.
لازم به ذکر است به قبول‌شدگان در این دوره، گواهی حضور و مشارکت تأییدشده از سوی وزارت امور اسلامی و اوقاف عربستان اعطا می‌شود.
این دوره به مدت پنج روز در دو نوبت صبح و بعد ازظهر برگزار خواهد شد.
۱۲۴ متسابق از ۶۶ کشور جهان برای حضور در سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن عربستان اعلام آمادگی کرده‌اند.
سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن عربستان با عنوان «رقابت‌های بین‌المللی قرآن ملک عبدالعزیز»، 25 تا 29 ماه محرم‌ در مسجدالحرام در مکه مکرمه برگزار می‌شود.
«أحمد بن علی السدیس»، رئیس دانشکده قرآن کریم دانشگاه اسلامی مدینه؛ «ناصر بن سعود القثامی»، معاون دانشکده الهیات دانشگاه طائف عربستان؛ «خالد بن علی محمد دربانی»، سرپرست بخش قرائت در مدرسه قرآنی جمعیت علمای مسلمان الجزائر؛ «محمد ناصر عثمان صکتو»، استاد پژوهشگاه قرآنی «السلطان محمد مثطو» نیجریه و «عبدالکریم زکریا هارون»، دستیار مدیر کل بخش پیگیری مسائل اسلامی در مالزی از اعضای کمیته داوران هستند.

captcha