حفظ سوریه و محور مقاومت به علت وجود سردار همدانی‌ها بود
کد خبر: 3384306
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
فرمانده دوران دفاع مقدس:

حفظ سوریه و محور مقاومت به علت وجود سردار همدانی‌ها بود

گروه اجتماعی: نمره سردار همدانی در دانشگاه انقلاب و مبارزه با استکبار ۲۰ است، اگر سوریه و محور مقاومت حفظ شد به علت وجود سردار همدانی‌ها بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)از همدان، مرتضی قربانی، فرمانده دوران دفاع مقدس شامگاه یکشنبه، 19 مهر در مراسم وداع با شهید سردار «حسین همدانی» در مسجد دانشگاه بوعلی‌سینا، عنوان کرد: شهادت سنت شیعیان حضرت علی(ع) است، شیعیان با فدای خون خود در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند.

وی افزود: سردار همدانی جزو نخستین‌ها بود که به جبهه‌ها رفت و مراحل ارتقاء را یکی از پس از دیگری طی کرد تا به فرماندهی لشکر محمدرسول‌الله(ص) رسید، نمره سردار همدانی در دانشگاه انقلاب و مبارزه با استکبار 20 است، اگر سوریه و محور مقاومت حفظ شد به علت وجود سردار همدانی‌ها بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سردار همدانی یکی از شهدای برجسته سپاه و از فرماندهان برجسته دوران دفاع مقدس بود؛ اگر سوریه و محور مقاومت حفظ شده به علت وجود سردار همدانی‌ها بود.

قربانی ابراز کرد: ایران در دوره‌های گذشته یک امپراتوری بزرگ بود اما دو هزار و 500 سال نظام شاهنشاهی چیزی جز رذالت، بدبختی و بیچارگی برای این کشور نداشت، در دوران قاجار بخش قابل توجهی از خاک کشور به علت بی‌کفایتی شاهان قاجار از ایران جدا شد.

وی اضافه کرد: در دوره رضاشاه نیز بخشی از خاک از کشور ایران جدا شد و در دوره محمدرضاشاه نیز بحرین جدا شد و حتی ارتش رضاشاه در برابر ارتش روسیه دوام نیاورد و ظرف 48 ساعت در زمان جنگ جهانی دوم این ارتش منحل شد.

فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: استکبار جهانی همواره برنامه‌ریزی کرده و متوقف نشده است، امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی در برابر دشمنان و استکبار جهانی مقاومت کرده است، وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید 300 هزار مستشار آمریکایی در ایران بودند که تمام شئون ارتش را در دست داشتند اما انقلاب اسلامی دست آنها را از ایران اسلامی کوتاه کرد.

وی گفت: عوامل ساواک بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به کشورهای مختلف فرار کردند، این عوامل خودفروخته از بدو پیروزی انقلاب جبهه ضدانقلاب را تشکیل دادند و از سال 58 با جریان ضدانقلاب که دنبال ساقط کردن نظام نوپای اسلامی بود، درگیر بودیم، وقتی ضدانقلاب نتوانست کاری از پیش ببرد، استکبار جهانی به صدام مجوز حمله به ایران اسلامی را صادر کرد.

captcha