راه‌اندازی مرکز مشاوره قبل از ازدواج در شیراز/ تعداد مراکز صیانت از خانواده به ۵ مرکز می‌رسد
کد خبر: 3393442
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
سقاچی به ایکنا خبر داد:

راه‌اندازی مرکز مشاوره قبل از ازدواج در شیراز/ تعداد مراکز صیانت از خانواده به ۵ مرکز می‌رسد

گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز از راه‌اندازی مرکز مشاوره قبل از ازدواج در این شهر خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز، تعداد مراکز صیانت از خانواده جهت ترویج سبک زندگی اسلامی در شیراز به پنج مرکز خواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سقاچی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، گفت: جهت تحقق منویات معظم‌له توجه به مسائل اجتماعی و سرمایه‌گذاری در این زمینه بسیار مؤثر است.
وی با تأکید بر اینکه باید سبک زندگی مردم، سبک دینی و اسلامی باشد و فضای خانواده و اجتماع رنگ خدایی به خود گیرد، افزود: ما تلاش داریم در حوزه فرهنگی نیز دیدگاه بزرگان دین و ائمه اطهار(ع) را پیاده کنیم که مهم‌ترین آن توجه به دیدگاه‌های قرآن کریم است.
سقاچی، انجام فعالیت‌های مقطعی و زودگذر را در تغییر سبک زندگی مردم بی‌تأثیر دانست و گفت: امروزه همگی ما در جامعه فقط نقش طراح و گوینده را داریم و تنها از مشکلات دم می‌زنیم و صحبت می‌کنیم اما هیچ کار اساسی و زیربنایی انجام نمی‌دهیم و تا زمانی که کارها مقطعی باشند فایده‌ای نخواهد داشت.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز ادامه داد: راه‌اندازی مراکز صیانت یکی از کارهای زیربنایی است که توسط این سازمان انجام‌شده که تاکنون 4 مرکز صیانت از خانواده را در سطح شهر شیراز راه‌اندازی کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه بحمد الهی تاکنون در این مرکز بسیار موفق عمل کرده‌ایم، گفت: این مراکز در مناطقی چون بلوار فضیلت، شهرک والفجر، گلدشت معالی‌آباده و باغ خانواده در بلوار امیرکبیر قرار دارند.
سقاچی خاطرنشان کرد: طی بازدیدی که معاون پیشگیری از جرائم قوه قضائیه در ماه گذشته از این مراکز داشتند، اقرار داشتند که بزرگترین مجموعه‌ای که اکنون در بعد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حال فعالیت است همین مراکز سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز هستند.
وی از راه‌اندازی یک مرکز صیانت از خانواده دیگر در شیراز خبر داد و گفت: هفته پیش جلسه‌ای با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز داشتیم و طی آن قرار شد که قسمتی از آموزش‌های زوج‌های جوان قبل از ازدواج به مراکز صیانت از خانواده ما بسپارند.
سقاچی با بیان اینکه این مرکز در روز تولد امام موسی‌بن جعفر(ع) افتتاح خواهد شد، گفت: مرکز مشاوره قبل از ازدواج برای زوج‌های جوان در بلوار سرداران جنب تونل سعدی افتتاح خواهد شد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز عنوان کرد: با توجه به اینکه درمان بسیاری از طلاق‌های بعد از ازدواج، باید قبل از آن صورت گیرد،‌ این مراکز به صورت تخصصی به زوج‌های جوان مشاوره قبل از ازدواج ارائه خواهند داد.

captcha