همایش بین‌المللی مطالعات قرآنی در انگلیس برگزار می‌شود
کد خبر: 3395205
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

همایش بین‌المللی مطالعات قرآنی در انگلیس برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: هفتمین دوره همایش بین‌المللی مطالعات قرآنی، ۱۳ خرداد سال ۹۵ در لندن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «quran-institute»، این همایش به همت مؤسسه بین‌المللی قرآن انگلیس با هدف توسعه تحقیق و پژوهش در ابعاد مختلف قرآن کریم برگزار می‌‌شود.
این همایش در راستای اهمیت مطالعه قرآن کریم برای انسان‌ها و بهره‌گیری از آموزه‌های این کتاب الهی برگزار می‌شود و بیشتر بر مطالعات قرآنی که دارای ابعاد جهانی بوده و مناسب دنیای مدرن امروز است، تمرکز خواهد داشت.
موضوعات پیشنهادی دبیرخانه این همایش به مانند دوره‌های گذشته، «ظهور دولت‌های اسلامی و راهبردهای قرآنی آن‌ها»، «قانون در قرآن و ارتباط و تعامل آن با قوانین سکولار و قوانین بین‌المللی»، «بانکداری اسلامی و بازارهای مالی؛ مبانی قرآنی آن‌ها و تجزیه و تحلیل نظام‌های اسلامی با الزامات قرآنی»، «پاسخ‌های قرآن به چالش‌های فکری و فلسفی پیش‌‌روی مسلمانان از جمله سؤالاتی که از سوی گروه‌های الحادی و سایر ایدئولوژی‌ها و مکاتب مطرح می‌شود»، «بنیان قرآنی گرایش‌های معنوی و عرفانی در داخل و خارج از جهان اسلام و توسعه پوشش رسانه‌‌ای موضوعات قرآنی» است.

کنکاش در ادبیات با هدف روشن کردن ابعاد مختلف تأثیر قرآن بر جهان دانش، سیاست، جامعه، روانشناسی و غیره، فعالیت‌های انجام‌شده برای توسعه بینش‌ در مورد تفسیرهای سنتی و هرمنوتیک قرآن، زبان عربی قرآن؛ آیا رو به انحطاط است یا ظهور رسانه‌های جدید موجب تقویت آن شده است؟، ترجمه قرآن کریم، آموزه‌های اخلاقی قرآن و تأثیر آنها بر جوامع اسلامی در طول تاریخ، خواص درمانی آیات قرآن برای جلوگیری از اختلالات روانی مانند افسردگی، تأثیر قرآن و مطالعات قرآنی بر گفتمان اندیشه دینی در جهان و راه‌های جدید تفسیر قرآن؛ نقاط مثبت و منفی و بررسی انتقادی دیگر موضوعات این همایش هستند.

پژوهشگران می‌توانند موضوعات دیگری نیز برای تحقیق و پژوهش خود برگزینند.

علاقمندان به شرکت در این همایش تا 12 اردیبهشت ماه فرصت دارند تا چکیده مقالات خود را به زبان عربی یا انگلیسی به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام برای شرکت در این همایش به پایگاه اینترنتی مؤسسه قرآنی انگلیس به آدرس http://quran-institute.org.uk/ مراجعه شود.

captcha