اتمام مرمت و تبدیل دروازه قرآن به موزه تا پایان امسال/ بهشت و جهنم در شیراز شبیه‌سازی می‌شود
کد خبر: 3446529
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
هاجری به ایکنا خبر داد:

اتمام مرمت و تبدیل دروازه قرآن به موزه تا پایان امسال/ بهشت و جهنم در شیراز شبیه‌سازی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز از تصویب طرح تبدیل دروازه قرآن به موزه قرآن در این شورا خبر داد و گفت: بنا داریم این کار را تا پایان سال جاری انجام داده و موزه دروازه قرآن به یکی از اماکن گردشگری برای مسافران نوروزی تبدیل شود.

محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، از تصویب طرح تبدیل دروازه قرآن به موزه قرآن در این شورا خبر داد و گفت:‌ به یاری خدا دروازه قرآن شیراز ابتدا مرمت و سپس تبدیل به موزه قرآن خواهد شد.

موزه دروازه قرآن نوروز 95 میزبان گردشگران می‌شود
وی با بیان اینکه مرمت و بازسازی این بنای تاریخی به عهده شهرداری منطقه 3 شیراز نهاد شده است، افزود: هم‌اکنون مرمت این بنا به مناقصه گذاشته شده و بناست تا پایان سال جاری مرمت دروازه قرآن و تبدیل آن به موزه به اتمام رسد تا به یاری خدا این بنا در ایام نوروز 95 تبدیل به یکی از اماکن گردشگری برای مسافران نوروزی شود.
هاجری عنوان کرد: بنا داریم تا قرآن هفت من که متعلق به بنای دروازه قرآن است و هم‌کنون در موزه پارس شیراز نگهداری می‌شود را به نوعی شبیه‌سازی کرده و در موزه دروازه قرآن قرار دهیم ضمن اینکه از تمام امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جهت تبدیل این بنای تاریخی به موزه قرآن استفاده خواهیم کرد.

اختصاص ردیف بودجه جهادی به مرمت دروازه قرآن
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به بودجه تخصیص یافته برای این بنای تاریخی گفت: ما ردیف بودجه جهادی را برای این پروژه عمرانی در نظر می‌گیریم تا هرچه نیاز داشته باشد به آن اختصاص دهیم.

احداث باغ موزه قرآن، پارک قرآنی کودکان و نمایشگاه بهشت و جهنم
وی در ادامه با بیان اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز اهتمام ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی دارد، افزود: علاوه بر این‌ها سه پروژه احداث باغ موزه قرآن، پارک قرآنی کودکان و همچنین نمایشگاه بهشت و جهنم را در شیراز احداث خواهیم کرد.
هاجری با تصریح اینکه هم‌اکنون در حال مکان‌یابی برای نمایشگاه بهشت و جهنم در شیراز هستیم، گفت: تلاش می‌کنیم تا مکان این نمایشگاه شبیه غاری و در نزدیکی دروازه قرآن اختصاص دهیم اما در عین حال ما در حال بررسی کنیم ضمن اینکه هزینه‌های اجرای این طرح را در بودجه 95 خواهیم دید و برای امسال نیست.

الگوگیری نمایشگاه بهشت و جهنم از کشور مالزی
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با یادآوری اینکه الگوی شبیه‌سازی بهشت و جهنم را برگرفته از چنین نمایشگاهی در مالزی برگرفته‌ایم، گفت: مکان باغ موزه قرآنی را احتمالاً یا در باغ‌های قصردشت یا بلوار چمران خواهیم دید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این‌ها شهرداری شیراز نیز اهتمام ویژه‌ای به آموزش قرآن کریم در بخش‌های مختلف روخوانی، روانخوانی و حفظ قران کریم دارد به طوری که تاکنون 1800 نفر در شیراز از این کلاس‌ها بهره برده‌اند.

captcha