دولت، مجلس، حوزه و دانشگاه؛ مراکز هدف در پروژه نفوذ
کد خبر: 3455101
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
قاضی‌زاده هاشمی مطرح کرد:

دولت، مجلس، حوزه و دانشگاه؛ مراکز هدف در پروژه نفوذ

گروه سیاسی: منتخب مردم مشهد در مجلس، با اشاره به تلاش جریان نفوذ در دوران پسابرجام گفت: بیشترین مراکزی که جریان نفوذ تلاش می‌کند به آنها ورود پیدا کند، جریان‌های اصلی اجرایی و فکری جامعه، یعنی دولت، مجلس، حوزه و دانشگاه هستند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد هشدار رهبر معظم انقلاب در رابطه با نفوذ دشمن به بهانه برجام گفت: آمریکایی‌ها در جریان درخواست و وادار کردن ایران به مذاکره، هم به لحاظ سیاسی و هم به لحاظ اقتصادی طراحی‌های دوگانه‌ای برای نتایج پس از برجام داشتد تا در صورتی که هر یک از دو نتیجه حاصل شد، برای‌شان برد را به همراه داشته باشد و مقدمات تغییر نظام جمهوری اسلامی را فراهم کنند.

وی افزود: چه این مذاکرات به شکست می‌انجامید و چه به نتیجه می‌رسید، برای هر 2 حالت طراحی داشتند تا منجر به تغییر ذائقه و نگرش و دیدگاه جامعه و اداره‌کنندگان کشور شود که این مسئله تحت عنوان تغییر محاسبات ایرانیان مطرح می‌شد؛ آنها می‌گفتند ما به دنبال این بودیم که محاسبات ایرانیان تغییر پیدا کند و رفتارشان نرمالیزه شود.

منتخب مردم مشهد در مجلس اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف نیاز است که در سطح بالای سیاستگذاری کشور و همچنین در کانون‌های تولید فکر حرف‌ها، افکار و ایده‌هایی جا بیفتد و تثبیت شود؛ طرح جریان نفوذ رسیدن به این هدف است و با لایه‌بندی‌هایی که دارد از افرادی به طور مستقیم یا غیر مستقیم، آگانه یا غیر آگانه استفاده می‌کنند تا بتوانند پارادایم‌ها و نظام ارزشی جامعه را تغییر بدهند و خواست استراتژیک خود را محقق سازند.

وی با بیان اینکه آنها برای رسیدن به اهداف خود از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند، گفت: فرض بفرمایید برای اینکه بتوانند در حوزه سوخت ما را وابسته و از این طریق تهدید کنند، باید این اندیشه را جا بیندازند که سوخت داخلی آلوده است و به درد نمی‌خورد؛ به همین دلیل متقاعد خواهیم شد که باید در این زمینه به سمت واردات برویم.

قاضی‌پور ادامه داد: اینکه تولید سوخت زمان‌بر است و به صرفه نیست، ظاهراً از نظر محیط زیستی و اقتصادی حرف درستی است اما چنین دیدگاه‌هایی ما را به عنوان واردکننده به بازارهای بین‌المللی می‌کشاند؛ پس از آن زمینه‌های بازار را طوری طراحی می‌کنند که ما از بتوانیم تنها از چند کشور محدود سوخت وارد کنیم تا بتوانند ما را وابسته نگه دارند و از طریق این اهرم‌ها، کشور را  تحت فشار قرار دهند و در لحظه‌ای که می‌خواهند وادار به عقب‌نشینی کنند؛ در عرصه سیاسی و اقتصادی نیز وضع به همین منوال است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در مورد مهم‌ترین مراکز برای جریان نفوذ اظهار کرد: اثرگذارترین و مهم‌ترین جایگاهی که می‌تواند در معرض جریان نفوذ قرار گیرد جایگاه عالی اجرایی و فکری کشور است که شامل دولت، مجلس و حوزه و دانشگاه می‌شود.

قاضی‌پور با اشاره به ضرورت مقابله با جریان نفوذ گفت: اقدامی که باید صورت گیرد برخورد با نفوذی‌هاست که البته این مسئله کار دست‌دوم است؛ کار مهم‌تری که باید انجام بگیرد این است که نسبت به جریان و اندیشه‌های نفوذ که به دنبال تغییر نظام ارزشی و فکری است، بصیرت‌بخشی شود.

وی افزود: اگر به قرآن و ارزش‌های قرآنی تمسک کنیم قرآن به خوبی تمام مدل زندگی الهی و راه‌های نفوذ شیطان را معرفی کرده است؛ با تمسک به قرآن می‌توان این مسائل را حل کرد.

محمود قره‌داغی

captcha