اجتماع اربعین و جلسات انس با قرآن در نهاوند برگزار می‌شود
کد خبر: 3455892
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴

اجتماع اربعین و جلسات انس با قرآن در نهاوند برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند گفت: مراسم اصلی عزاداری روز اربعین شهر نهاوند، با اجتماع هئیت‌های عزادار از مقابل مسجد جوانان به‌صورت دسته‌های سینه‌زنی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام موسی محبی، مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: این تعداد مراسم با حضور و مشارکت ۸۰ هیئت مذهبی فعال شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت خوب مردم نهاوند برای حضور در مراسم و برنامه‌های فرهنگی و دینی افزود: این برنامه‌ها در مساجد، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی شهرستان نهاوند در شب و روز اربعین حسینی(ع) برگزار می‌شود.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند با بیان اینکه در طول تاریخ هیچ واقعه‌ای همانند کربلا، فرهنگ عمومی مردم را تحت تأثیر قرار نداده است، بیان کرد: فرهنگ عاشورا خون تمامی محبان را به جوش می‌آورد به همین دلیل شیعیان اربعین را همانند تاسوعا و عاشورا پرشور برگزار می‌کنند.

محبی عنوان کرد: معرفی امام حسین(ع) به ‌عنوان اسوه صبر، ظلم‌ستیزی و مبارزه با کفر و استکبار به تمام بشریت و همچنین بیان عبرت‌‌های واقعه عاشورا و دستاوردهای آن در حفظ و زنده نگهداشتن این مهم ضروری است، برگزاری جلسات گفتمان دینی، قرائت زیارتنامه اربعین، حرکت دسته‌های سینه‌زنی در شهر نهاوند و شهرهای گیان، برزول و فیروزان، از جمله برنامه‌ها است.

این مقام مسئول بیان کرد: اعزام مبلغ به مساجد و هیئت‌های مذهبی، برگزاری گفتمان ‌دینی امر به معروف و نهی از منکر در مدارس، تجمع هیئت در مصلی نماز جمعه، سخنرانی و روضه‌خوانی در مساجد از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی نهاوند در ایام اربعین است.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه مراسم اصلی عزاداری روز اربیعین شهر نهاوند، با اجتماع هئیت‌های عزادار از مقابل مسجد جوانان به صورت دسته‌های سینه‌زنی و زنجیر زنی شروع و تا مصلی نماز جمعه ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: بیش از 200 تشکل فرهنگی برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در این شهرستان آمادگی دارند.

وی اظهار کرد: این فعالیت‌ها که توسط هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و موسسات قرآنی انجام می‌شود که شامل برپایی مراسم عزاداری و سوگواری، گفتمان‌های دینی، برگزاری جلسات انس با قرآن، نمایشگاه‌های فرهنگی و مذهبی، نشست‌های پرسش‌و‌پاسخ با موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی است.

captcha