امروز جامعه نیازمند ساختاری همراه با اخوت اسلامی است
کد خبر: 3456754
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲

امروز جامعه نیازمند ساختاری همراه با اخوت اسلامی است

گروه اجتماعی: یکی از اساتید اهل تسنن گفت: باید ساختاری در جامعه ایجاد شود که بتوان امر به معروف و نهی از منکر را بدون هزینه انجام داد و اخوت اسلامی و بهره‌مندی از حقوق برابر ممکن باشد و کسی مورد تبعیض قرار نگیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، جلیل بهرامی‌نیا، یکی از اساتید اهل تسنن سه‌شنبه، سوم آذرماه در همایش «امت واحده اسلامی، زمینه‌ساز تمدن اسلامی» در دانشگاه بوعلی‌سینا، اظهار کرد: اگر به ساختارهای اجتماعی مطابق بندهای قانونی اساسی عمل نشود، بین تبلیغ اخوت و برادری فاصله ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه کار دولتمردان این نیست که به صورت کلامی وحدت را ترویج دهند، عنوان کرد: باید ساختاری در جامعه ایجاد شود که بتوان امر به معروف و نهی از منکر را بدون هزینه انجام داد و  اخوت اسلامی و بهره‌مندی از حقوق برابر ممکن باشد و کسی مورد تبعیض قرار نگیرد.

بهرامی‌نیا بیان کرد: کسی که تصمیم‌گیر و قانون‌گذار است و حقوق را توزیع می‌کند، باید به این نکته مهم توجه داشته باشد چرا که اگر حقوق برابری برای تمام ساکنان این واحد سیاسی درنظر گرفته نشود فرصت برای کسانی که می‌خواهند این تفاوت‌ها را به تهدید تبدیل کنند ایجاد می‌شود.

این استاد اهل تسنن با اشاره به اندیشه شهروندی، اظهار کرد: احتیاج داریم این اندیشه را در وجود خود قابل پذیرش کنیم و هموطن و هم‌دین خود خود را محترم بشماریم و موانع ذهنی و ساختاری که برسر وحدت عملی وجود دارد را برطرف کنیم.

captcha