۵ موکب عزاداری سیدالشهدا(ع) توسط همدان برپا شده است
کد خبر: 3457052
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
ویژه زائران کربلا؛

۵ موکب عزاداری سیدالشهدا(ع) توسط همدان برپا شده است

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برپایی پنج موکب عزاداری سیدالشهدا‌(ع) توسط اوقاف استان خبر داد و گفت: این موکب‌ها در پنج نقطه مختلف استان و خارج از استان دایر شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان چهارشنبه، پنجم آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با فرارسیدن ایام اربعین سید و سالار شهیدان، اداره‌کل اوقاف استان اقدام به برپایی پنج موکب عزاداری در پنج نقطه مختلف استان و خارج از استان کرده است.

وی با تشریح مکان‌های این موکب‌ها بیان کرد: مسجد امام خمینی‌(ره) گردنه اسدآباد، مسجد امام خمینی‌(ره) سه‌راهی همدان_فامنین، پلیس‌راه همدان_کرمانشاه و پلیس‌راه ملایر_نهاوند مکان‌های میزبانی زائران اباعبدالله‌(ع) در طول مسیر پیاده‌روی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان اظهار کرد: این خیمه‌ها از روز شنبه هفتم تا 15 آذر ماه به صورت شبانه‌روزی ارائه خدمات به زائرین را در دستور کار دارند؛ در راستای اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش، مسجد امام خمینی (ره) اسدآباد در این مدت، بالغ بر 12 هزار غذای گرم بین زوار حسینی توزیع خواهد کرد.

کاروند ادامه داد: مسجد امام خمینی اسدآباد به امکانات کامل از جمله مواد غذایی، سیستم‌ گرمایشی، سرویس‌‌ بهداشتی، اطلاع‌رسانی، فرش، صوت و ... مجهز است؛ پیش‌بینی می‌شود بیش از 100 هزار نفر از عاشقان حرم حسینی میهمان این موکب باشند.

وی اضافه کرد: ایستگاه شاخص این موکب‌ها در مرز مهران با همکاری استانداری همدان و سایر نهادها با نام موکب عشاق‌الحسین‌(ع) در فضایی بالغ بر 200 مترمربع با 40 خادم از کارکنان اداره اوقاف استان پذیرای زوار حسینی خواهد بود.

captcha