مسجدمحوری یکی از اولویت‌های فعالیت‌های فرهنگی است
کد خبر: 3457060
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
رئیس شورای عالی فرهنگی شورای شهر همدان:

مسجدمحوری یکی از اولویت‌های فعالیت‌های فرهنگی است

گروه اجتماعی: کارهای فرهنگی باید همسو و هماهنگ شود تا از موازی‌کاری و اتلاف وقت و انرژی جلوگیری شود، به‌دنبال موضوع مسجدمحوری در راستای انجام فعالیت‌های مذهبی هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، سیداحمد حسنی‌حلم، رئیس شورای عالی فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان چهارشنبه، چهارم‌ آذرماه در نشست این شورا بیان کرد: متولیان مختلف در حوزه فرهنگی باید به‌صورت منسجم و هماهنگ فعالیت کنند که متأسفانه در حال حاضر به این شکل نیست، باید مجموعه‌های مختلف در قالب شورای فرهنگی نسبت به فعالیت در حوزه فرهنگی اقدام کنند و هزینه‌ها بر این اساس متمرکز شود.

وی ادامه داد: کارهای فرهنگی باید همسو و هماهنگ شود تا از موازی‌کاری و اتلاف وقت و انرژی جلوگیری به عمل آید، به دنبال موضوع مسجد محوری در راستای انجام فعالیت‌های مذهبی هستیم؛ چراکه اگر مساجد که سنگر اسلام است، حفظ شود توفیقات بیشتر و هزینه‌ها کمتر خواهد بود.

رئیس شورای عالی فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: باید از موازی‌کاری‌ها در حوزه فرهنگی جلوگیری شود، و هیئت‌های مذهبی باید فعالیت خود را در مساجد گسترش دهند تا شاهد رونق مساجد همدان با فعالیت‌های فرهنگی باشیم و مساجد باید به عنوان سنگر فرهنگی همچون اوایل انقلاب به فعالیت خود ادامه دهند.

مسجدمحوری در اولویت برنامه‌ها قرار دارد

وی افزود: مسجدمحوری و سوق دادن فعالیت‌های فرهنگی به سمت مسجد در اولویت قرار گرفته و در وهله نخست همسو کردن فعالیت‌های فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد تا بتوان به این هدف دست پیدا کرد؛ فعالیت‌های فرهنگی منحصر در فعالیت‌های مذهبی نیست و سایر هنرمندان شهر نیز باید مدیریت شوند، چراکه در غیر این صورت امکان دارد فرهنگ اسلامی خدشه‌دار و آسیب‌پذیر باشد.

حسنی‌حلم ادامه داد: برخی فعالیت‌های فرهنگی و هنری تأثیر بالایی نسبت به برخی منبرها در مساجد دارد، آثار هنرمندان در تعمیق باورهای دینی مردم و جامعه موثر است و مسئولان در قبال هنرمندان همدان مسئول هستند.

بستر برای فعالیت هنرمندان فراهم شود

وی اظهار کرد: باید بستر را برای فعالیت هنرمندان همدان فراهم کرد تا در راستای خدمت به مردم گام بردارند، در فعالیت‌های مسجدمحوری تمام گروه‌ها مشارکت داده شوند و گروه‌های هنری باید امکان فعالیت در مسجد را داشته باشند؛ اگر گروه هنری نمی‌تواند در مسجد فعالیت کند، باید با تصمیم مدیریت مسجد در فرهنگسراها همجوار مساجد فعال شوند؛ همچنین اتاق فکر فعالیت‌های فرهنگی در مسجد ایجاد شود تا برای افراد مختلف جامعه برنامه‌ریزی شود.

حسنی‌حلم با اشاره به اینکه مدیریت و نظارت بر مجموعه‌های فرهنگی باید تقویت شود، گفت: بودجه‌های میلیاردی که برای فعالیت‌های فرهنگی هزینه‌می‌شود می‌توان به صورت متمرکز و تجمیع شده هزینه شود تا اثرات مثبتی در پی داشته باشد، البته فعالیت‌های فرهنگی زمان‌بر است.

captcha