مسلمانان آمریکا تیراندازی مرگبار در کالیفرنیا را محکوم کردند
کد خبر: 3459099
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱

مسلمانان آمریکا تیراندازی مرگبار در کالیفرنیا را محکوم کردند

گروه بین‌الملل: جامعه مسلمانان کالیفرنیا کشتار جمعی اخیر در شهر سان برناردینو را محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پرس تی وی، این تیراندازی مرگبار، صبح دیروز، 11 آذرماه، در یک مرکز نگهداری از معلولان رخ داد که 14 کشته بر جای گذاشت.

 
گزارش‌ها حاکی است یک آمریکایی به همراه یک زن دیگر عاملان اصلی این تیراندازی بوده‌اند.
 
حسام آیلوش، مدیر عامل شورای روابط امریکایی ـ اسلامی شعبه لس آنجلس، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت اعضای این شورا «به صراحت اقدام وحشتناکی که امروز رخ داده» را محکوم می‌کنند.
 
در این بیانیه آمده است: «جامعه مسلمانان در رد هر طرز فکر پیچیده‌ای که چنین اعمال خشن ناخوشایند را توجیه می‌کند شانه به شانه دوستان آمریکایی ایستاده است.»
 
مزَمل صدیقی، مدیر مذهبی جامعه اسلامی اورنج کانتی نیز در محکومیت کشتار سان برناردینو گفت این حمله بر خلاف آموزه‌های اسلام است.
 
وی افزود: «هر گونه خشونت را در هر جایی محکوم می‌کنیم؛ چرا که زندگی انسان ارزشمند است و ما برای زندگی بشری احترام قائلیم.»
 
باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا نیز ضمن محکوم کردن این کشتار جمعی بار دیگر از کنگره خواست قوانین سختگیرانه‌تری را برای کنترل اسلحه در آمریکا تصویب کند.
 
اوباما از قانونگذاران امریکا خواست قانونی مبنی بر جمع‌آوری سوابق خریداران اسلحه در هر کجای جهان و ممنوعیت سلاح‌هایی که در حملات به کار می‌رود تصویب کنند؛ تدابیری که  جمهوری‌خواهان کنگره قاطعانه با آن‌ها مخالف هستند.
 
گفتنی است لابی اسلحه و تولید کنندگان سلاح از پرقدرت‌ترین لابی‌ها در آمریکا محسوب می‌شوند که می‌توانند بر قانونگذاران آمریکایی اعمال نفوذ کنند.
 
با وجود موارد متعدد کشتار و قتل در اآریکا طی چند سال اخیر، اوباما تاکنون نتوانسته است تغییر خاصی در قوانین مرتبط با اسلحه ایجاد کند.
 
کارشناسان بر این باورند که تصویب و اجرای چنین قوانینی در آمریکا دشوار است و ممکن است فراتر از اختیارات قانونی اوباما باشد.

captcha