اعلام مصوبات دهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان
کد خبر: 3466003
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶

اعلام مصوبات دهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مصوبات دهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان اعلام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان در گفت‌وگو باخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،ضمن بیان این مطلب گفت: این جلسه با حضور اعضای هیئت مدیره، عصر چهارشنبه، 16 دی‌ماه برگزار شد.

وی با اشاره به موضوعات این جلسه، ادامه داد: طی این جلسه گزارشی از انتخابات اتحادیه کشوری به همراه گزارشی از اردوی مدیران خانه‌های قرآنی روستایی ـ شهری به شهر اصفهان ارائه شد و همچنین گزارشی درباره فرآینده تهیه طومار امضا شده توسط مؤسسات در راستای واگذاری مسئولیت مؤسسات به سازمان تبلیغات اسلامی بیان شد.

امیدیان بیان کرد: در ادامه در باره تسویه کلاس‌های طرح قرآنی 1449 که با حضور 41 تشکل قرآنی و مجری این طرح در سطح استان با حضور بیش از هزار و 350 نفر برگزار شد، مطالبی ارائه شد.

وی ادامه داد: همچنین شرایط 11 مؤسسه قرآنی و یک خانه قرآن روستایی که درخواست طرح مؤسسه نت را داده‌ بودند، بررسی شد تا از این به بعد مؤسسات و خانه‌های قرآن سراسر استان خدمات کامپیوتری خود را با قیمت‌های نازل‌تر ارائه کنند و البته کانون فرهنگی ـ تبلیغی المهدی نیز خارج از مؤسسات درخواست این طرح را کرده بود که به دلیل عدم شفاف بودن ماهیت فعالیتش از طرف هیئت مدیره رد صلاحیت شد.

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان با اشاره به سامانه آموزشی مسابقه، بیان کرد: نظرات نیز در خصوص این سامانه از سوی اعضا اخذ شد و در حال حاضر فعالیت آموزشی به صورت کلی از این طریق انجام می‌گیرد و در آینده نزدیک فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی و پژوهشی تشکل‌های قرآنی از این طریق انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طی این جلسه پیگیری تفاهم‌نامه این اتحادیه با دانشگاه علمی ـ کاربردی درخصوص بهره‌مندی دو طرفه از ظرفیت هر دو دستگاه از مدیرعامل اتحادیه خواسته شد، اظهار کرد:عضویت دو مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) و کوثر نبی ولایت که دارای مجوز فعالیت از ارشاد هستند و عضویت مؤسسه اهل‌بیت اسماء بروجرد که دارای مجوز از تبلیغات اسلامی استان هستند مورد بررسی قرار گرفت که از سوی اعضا تأیید شدند.

امیدیان تصریح کرد: با عضویت این سه مؤسسه، در مجموع 62 مؤسسه عضو اتحادیه هستند. لازم به ذکر است که طی فرآیندی دو مؤسسه ثامن‌الائمه(ع) کوهدشت و مؤسسه دیگری از بروجرد به دلیل دارا نبودن شرایط مناسب طی سال گذشته از عضویت این اتحادیه خارج شدند.

وی از حمایت 10 میلیون ریالی از مؤسسه قرآنی حضرت رقیه(س) از شهر پلدختر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در منطقه محروم بودند و طی رایزنی‌هایی که با محمودی، بخشدار و عبدی‌، مسئول کمیته امداد معمولان مبنی بر اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی، ظرفیت‌هایشان را در اختیار مؤسسه قرار دهند، این هزینه به عنوان اجرا کردن محلی برای ادامه روند فعالیتشان انجام گرفت که از سوی سایر اعضای هیئت مدیره نیز مصوب شد تا در صورتی که مؤسسه و خانه قرآنی نیاز داشت و نزدیک به قطع فعالیت و انحلال بود این کمک به آنها نیز شود تا از اینکه فعالیت قرآنی‌شان به تعطیلی بینجامد جلوگیری شود.

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان عنوان کرد:همچنین چهار نفر از اعضایی که برای انتخاب هیئت بازرسی کاندیدا شده بودند به دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی برای تأیید صلاحیت فرستاده شدند تا پس از اعلام نتیجه طی 25 و 26 دی‌ماه سایر مراحل انجام شود.

وی با اشاره به اینکه دوازدهمین مجمع عمومی اول دی‌ماه انجام می‌شود، ادامه داد: در خصوص مکان انتخابات هیئت بازرسی نیز مقرر شد تا مدیرعامل اتحادیه پیگیری کند و این انتخابات با حضور اعضای مجمع عمومی در اولویت نخست در شیراز و در جوار حضرت شاه‌چراغ(ع) و در اولویت بعدی طی اردوی راهیان نور و در سومین اولویت در خرم‌آباد برگزار شود.

امیدیان اظهار کرد: گزارش مالی نیز از گردش مالی اتحادیه از طریق ایمیلی برای اعضای مجمع ارسال می‌شود و درصورتی که سؤالی بود، طی این مجمع به آنها پاسخ داده می‌شود.

captcha