عرضه قرآن‌های نفیس ایران در نمایشگاه کتاب هند + عکس
کد خبر: 3467705
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

عرضه قرآن‌های نفیس ایران در نمایشگاه کتاب هند + عکس

گروه بین‌الملل: مؤسسه بین‌المللی الهدی با عرضه 150 عنوان کتاب در موضوعات مذهبی، ادبی، هنری، سیاسی و قرآن‌های نفیس در نمایشگاه بین‌المللی کتاب هند حضور پیدا کرده است.

عرضه قرآن‌های نفیس ایران در نمایشگاه کتاب هند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی روز شنبه، 19 دی‌ماه با حضور ناشرانی از 30 کشور جهان، در پراگاتی میدان این شهر کار خود را آغاز کرد. در این دوره از نمایشگاه که توسط شورای ملی کتاب هند و وزارت توسعه منابع انسانی این کشور برگزار شده است، کشور چین به‌عنوان میهمان افتخاری این نمایشگاه برگزیده شده است و با حضور 30 ناشر و 9 نویسنده صاحب‌نام و حدود هفت هزار عنوان کتاب، حضور چشمگیری در این نمایشگاه دارد.

مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی نیز که با مشارکت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است، به معرفی آثار اردو، انگلیسی و فارسی خود می‌پردازد.

شاخص‌ترین اثر مؤسسه الهدی که با توجه به تنوع فرهنگی، مذهبی موجود در هند با اقبال مناسب بازدیدکنندگان مواجه شده، اثر تازه منتشر شده «ایران، مهد همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان» است. این کتاب روایتگر جنبه‌های مختلف زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان توحیدی در ایران است. غلبه تصاویر بر متن و زبان انگلیسی این اثر، این کتاب را به رسانه‌ای گویا و بین‌المللی از جامعه صلح‌دوست ایران تبدیل کرده است. همچنین این کتاب در سفر اخیر رئیس‌جمهور کشورمان به مقر سازمان ملل در نیویورک به‌عنوان هدیه توسط وی به مقامات سایر کشورها هدیه داده شد.

مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی در مجموع 150 عنوان کتاب با موضوعات مذهبی، ادبی، هنری، سیاسی و قرآن‌های نفیس به این نمایشگاه ارسال کرده است. از کتاب‌های فارسی‌زبان که بیشتر با تمرکز بر آموزش زبان فارسی، داستان کوتاه و دیوان اشعار شاعران نامی ایرانی گزینش شده، می‌توان به متون فارسی، اصول و نظریه‌های آموزش زبان فارسی، چهار عنصر بیدل، دیوان املاء بخارایی، کتاب ایران، تاریخ ادب فارسی، خوبان، برگزیده اشعار استاد صابر اشاره کرد که با توجه به مشترکات فرهنگی تاریخی ایران و هند، مورد استقبال فارسی‌زبانان، فارسی‌آموزان و اساتید کرسی‌های ادبیات فارسی که در هند بسیار فعال هستند، قرار گرفته است. کتاب‌های اردو زبان ارسال شده برای این نمایشگاه بیشتر در موضوعات مذهبی و معرفی شخصیت‌های تأثیرگذار در اسلام است.

الهدی امسال نیز مانند دوره قبل برای معرفی آثار فاخر با قابلیت ترجمه معکوس از زبان فارسی به زبان‌های دیگر و همچنین تبادل کپی رایت با ناشران بین‌المللی، برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داده است و با ارائه بسته‌های پیشنهادی آثار ناشران برجسته عضو گروه انتشاراتی الهدی، به معرفی آثار غنی ادبی و هنری ایرانی به ناشران بین‌المللی می‌پردازد.

یادآور می‌شود، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی از 19 دی‌ماه کار خود را آغاز کرده و تا 27 دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

برپايی دهمين نمایشگاه بين‌المللی کتاب آنکارا

پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از برپایی دهمین نمایشگاه بين‌المللی کتاب آنکارا با حضور جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان میهمان ویژه در محل مجتمع نمایشگاهی کنگراسیون آنکارا خبر داد.

نمایشگاه کتاب آنکارا بعد از نمایشگاه کتاب استانبول در جایگاه دوم قرار دارد و این دهمین نمایشگاه و بوستان کتاب است که با حضور تعداد زیادی از ناشران و دست‌اندرکاران چاپ و نشر کتاب در ترکیه و چند کشور خارجی با حضور ایران به‌عنوان میهمان ویژه در محل مجتمع نمایشگاهی کنگراسیون آنکارا گشایش يافت.

در اين نمایشگاه، رایزنی فرهنگی كشورمان با همکاری مؤسسه بین‌المللی الهدی و دانشگاه جامعةالمصطفی(ص) العالمیه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران آثار ترجمه شده و منتشره در زمینه‌های ادبیات، تاریخ، منابع دینی، هنری، فرهنگی و اجتماعی را در این نمایشگاه در اختیار علاقه‌مندان قرار دادند.

یادآور می‌شود، نمایشگاه کتاب آنکارا در مرکز نمایشگاه و کنگره اتاق بازرگانی آنکارا تا 27 دی‌ماه جاری دایر است.
عرضه قرآن‌های نفیس ایران در نمایشگاه کتاب هند
عرضه قرآن‌های نفیس ایران در نمایشگاه کتاب هند
عرضه قرآن‌های نفیس ایران در نمایشگاه کتاب هند
عرضه قرآن‌های نفیس ایران در نمایشگاه کتاب هند
عرضه قرآن‌های نفیس ایران در نمایشگاه کتاب هند

captcha