آخرین خبرها از وضعیت تحصیل رایگان حافظان قرآن
کد خبر: 3472087
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲

آخرین خبرها از وضعیت تحصیل رایگان حافظان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی آخرین تصمیمات اتخاذ شده در مورد طرح تحصیل رایگان قاریان ممتاز و حافظان کل قرآن کریم را اعلام کرد.

رضا سلامت‌پناه، معاون مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی و دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، ‌در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد تصمیمات اتخاذ شده در آخرین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در مورد تحصیل رایگان حافظان و قاریان قرآن، گفت: یکی از دستور کارهای جلسه مذکور، گزارش ضوابط شمول تحصیل رایگان قاریان ممتاز و حافظان کل قرآن کریم بوده است.
وی با اشاره به مشکلاتی که در تأمین اعتبارات تحصیلی این افراد ایجاد شده بود، افزود: در ابتدا دولت مکلف بود که اعتبار اجرایی مصوبه شورا را به سازمان اوقاف و امور خیریه بدهد و سازمان اوقاف نیز آن را در اختیار دانشگاه‌ها بگذارد.
معاون مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه دولت در سال قبل به تعهدات خود در این خصوص عمل نکرد و مشکلاتی که برای این طرح پیش آمد، ما هم در مجمع مشورتی و هم در شورای توسعه فرهنگ قرآنی نسبت به این قضیه گزارشاتی را از سازمان اقاف و امور خیریه دریافت کردیم.
دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی خاطرنشان کرد: در نهایت تصمیم گرفته شد که در کمیته نظارت و تخصیص اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی، موضوع نحوه تأمین اعتبارات و ضوابط شمول تحصیل رایگان قاریان ممتاز و حافظان کل قرآن کریم بررسی شود،‌ تا بلکه بتوانیم قسمتی از تعهدات را از طریق هماهنگی بین کمیسیون‌ها خصوصاً کمیسیون تبلیغ و ترویج و کمیسیون پژوهش و آموزش عالی تأمین کنیم تا مشکلات این افراد که خیلی هم زمانبر شده است مرتفع شود.
سلامت‌پناه در ادامه در پاسخ به این سؤال که در جلسه اخیر به طور صریح اشاره‌ای به برطرف شدن این مشکل شده است یا خیر،؟ گفت: در حال حاضر تصمیم شورا بر این شده است که نهایت توان خود را بر حل این مشکل قرار دهد و اینکه اگر توان داشته باشیم از دولت این مبلغ را دریافت کنیم این کار را خواهیم کرد و اگر هم نشد قسمت زیادی را از سایر برنامه‌های اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی تأمین خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سؤال که این به معنای آن است که در هر صورت این اعتبار تأمین خواهد شد،‌ بیان کرد: بنا بر این است که تأمین شود، این کار از سوی دو کمیسیون صورت خواهد گرفت. البته قرار شد کمیسیون‌های مذکور، جلساتی داشته باشند و بعد از آن، اعتبارات از طریق این دو کمیسیون تأمین شود.
یادآور می‌شود بیست و هشتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی روز سوم بهمن ماه برگزار و در آن مواردی همچون آئین‌نامه شورای توسعه فرهنگ قرآنی و ... مورد بررسی قرار گرفت.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جمعی ازحفاظ کل قرآن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ - ۱۱:۳۱
0
0
سلام و خداقوت به تمام عوامل خبرگزاری ایکنا.غرض تقدیر و تشکر وسپاس ویژه از این خبرگزاری بود که انصافا خوب پیگیر این کاربودند.چون واقعا تعدادی از حفاظ مشکل جدی تا مرز انصراف از تحصیل پیدا کرده اند.خدا قوت
captcha