عضویت دو دستگاه دیگر در کمیسیون‌ تبلیغی ـ ترویجی شورای توسعه
کد خبر: 3597299
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳

عضویت دو دستگاه دیگر در کمیسیون‌ تبلیغی ـ ترویجی شورای توسعه

گروه فعالیت‌های قرآنی: در جلسه اخیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با عضویت دو نهاد در کمیسیون تبلیغی ـ ترویجی شورای توسعه فرهنگ قرآن موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،‌ هشتاد و دومین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، روز گذشته هفدهم اردیبهشت‌ماه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور اعضای این مجمع برگزار شد.

در این جلسه که دو پیش از دستور و دو دستور جلسه مورد بحث قرار گرفت، پیش از دستور این جلسه به ارائه مدلی تحقیقی، مرتبط با مدل‌های سامانه ارتباطی نهادهای قرآنی کشور اختصاص داشت که «رازنهان»، از صاحب‌نظران مدیریت فرهنگی و باسابقه حوزه ظرفیت‌شناسی فعالیت‌های تیمی و هم‌افزایی ارتباطات سازمان‌ها، به بیان ارائه کلیاتی از تعریف و چگونگی انجام طرح پرداخت که انعکاس مطلوبی نیز در جلسه داشت. بدیهی است نتایج اجرایی‌سازی این طرح در بهبود و ارتقاء نظام تعاملات و ارتباطات هم‌افزایی ظرفیت‌های اجرایی قرآنی کشور اثری مستقیم و تعالی بخش خواهد داشت. 

در پیش از دستور دوم جلسه، پیشنهادی از سوی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی مبنی بر برگزاری جلسات مجمع مشورتی در دستگاه و نهادهای قرآنی دیگر مطرح شد که با استقبال اعضا مواجه شد. بدین ترتیب مقرر شد به جهت ارتباط‌گیری و افزایش تعاملات نهادهای قرآنی کشور، هر جلسه از مجمع مشورتی در نهاد و دستگاه قرآنی برگزار شود.

اولین دستور کار این جلسه، ادامه بررسی پیش‌نویس شاخص‌های توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی بود که با وجود تأکیدات مکرر دبیرخانه شورا، نماینده کمیسیون توسعه فعالیت‌‌های تبلیغی ـ ترویجی قرآن کریم در این جلسه حضور نیافت و موضوع از دستور خارج و برای بار سوم به جلسات آتی مجمع موکول شد.

در ادامه بررسی عضویت «قوه قضائیه» و «وزارت ورزش و جوانان» در کمیسیون توسعه فعاليت‌های تبليغی ـ ترويجی قرآنی کشور به عنوان دستور کار دوم این جلسه به بحث و بررسی گذاشته شد. لازم به ذکر است که عضویت «قوه قضائیه» و «وزارت ورزش و جوانان» قبلاً در کمیسیون توسعه فعاليت‌های تبليغی ـ ترويجی قرآنی به تصویب رسیده بود ولی طبق مصوبه اخیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، عضویت نهایی اعضای جدید کمیسیون‌ها باید به تأیید شورای توسعه فرهنگ قرآنی برسد. لذا قبل از ورود به صحن شورا، در این جلسه این موضوع به بحث گذاشته شد. 

در این قسمت، گزارش مفصلی از فعالیت‌ها و اقدامات قرآنی معاونت فرهنگی قوه قضائیه توسط حجت‌الاسلام والمسلمین معصومی ارائه شد. با تأکید و موافقت اکثریت اعضاء با عضویت این قوه در کمیسیون توسعه فعاليت‌های تبليغی ترويجی قرآنی کشور، این موضوع به تصویب و آماده ورود به دستور جلسه بعدی شورا شد.

در بخش دوم این دستور، رحیم خاکی به بیان جایگاه و اقدامات امور قرآنی وزارت ورزش و جوانان پرداخت. سپس با توجه به ظرفیت عظیم این وزارتخانه خصوصاً در حوزه فرهنگ‌سازی قرآنی و عضویت وزارت ورزش و جوانان در شورای توسعه فرهنگ قرآنی، با عضویت این دستگاه در کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی ترویجی نیز موافقت شد. 

مطالب مرتبط
captcha