مهدی گلستانه، کارگردان فیلم سینمایی «نقطه کور» در حاشیه سیوچهارمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، درباره چگونگی ساخت این فیلم اظهار کرد: به دلیل وجود برخی مسائل که در گذشته برایم رخ داده بود، تصمیم گرفته بودم، در فیلم بعدی، خود تهیهکنندگی کار را برعهده داشته باشم. با این توضیح وقتی فیلمنامه «نقطه کور» را پسندیدم، علاوه بر کارگردانی، تهیه آن را نیز برعهده گرفتم. نکته جالب اینجاست، وقتی فیلمنامه این کار در اختیارم قرار گرفت ابتدا آن را نپسندیم، اما هر اندازه که فیلمنامه جلوتر رفت بیشتر جذب آن شدم.
وی در پاسخ به این سوال که فیلمش به لحاظ مکانی و موضوعی به برخی آثار سینمایی شبیه است؟ گفت: من با این نظر موافق نیستم، چون اگر قرار باشد هر فیلمی را به دلیل تشابهات مکانی و عنوانی شبیه اثری دیگری بدانیم، دیگر فیلم جدیدی باقی نمینماند! با این توضیح معیار باید آن چیزی باشد که در قصه روی میدهد.
گلستانه درباره علاقه خود در فیلمسازی این گونه توضیح داد: من به درامهای اجتماعی علاقه ویژهای دارم، برای همین معمولاً کارهایم نیز در این حوزه رخ میدهد؛ البته موضوعات مد نظرم هم، معمولاً در بستر خانواده اتفاق میافتد. نکته دیگر اینکه وقتی فیلمسازی دست به تولید یک درام اجتماعی میزند بهتر این است که تهیهکننده کارش نیز خودش باشد تا مفاهیم مورد نظرش را بهتر و بدون دغدغه جلوی دوربین ببرد.
وی به توضیح فوق اضافه کرد: در کشور ما آمار طلاق به شکل فاجعهباری بالا رفته، اما نکته تاسفآور اینجاست که 70 درصد این طلاقها، دلیل منطقی ندارد، بلکه تنها به خاطر لجبازی این طلاقها روی میدهد. همچنین با این فیلم خواستم فرهنگ عذرخواهی را به تماشاگر بیاموزم تا به نوعی بگویم با عذرخواهی کردن کسی کوچک نمیشود، بلکه بزرگی خود را نشان میدهد. در ضمن از نگاه من موضوع طلاق هیچ گاه قدیمی نخواهد شد برای همین هر اندازه که در این حوزه فیلم ساخته شود باز هم جا برای کار کردن وجود دارد.
گلستانه در انتهای سخنان خود تاکید کرد: دروغ دیگر مسئلهای است که من در این فیلم روی آن تاکید داشتم، چون معتقدم بسیاری از آسیبهای جامعه ما از دروغ نشئت میگیرد، البته در دستورات اسلامی در مذمت دروغ احادیث مختلفی داریم که نشان میدهد این اتفاق چه اندازه مذموم است، اما متاسفانه در اکثر طلاقها ردپایی از دروغ دیده میشود.