ارسال 410 اثر به جشنواره خاطره‌نگاری تبلیغی
کد خبر: 3479510
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
حسنی خبر داد:

ارسال 410 اثر به جشنواره خاطره‌نگاری تبلیغی

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی جشنواره سراسری خاطره‌نگاری تبلیغ از ارسال ۴۱۰ اثر، در موضوعات سفرنامه، روزنوشت و خاطر‌ه‌نگاری، به دبیرخانه این جشنواره خبرداد.

ارسال 410 اثر به جشنواره خاطره‌نگاری تبلیغی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) محمد حسنی امروز، دهم اسفند در نشست خبری  نخستین جشنواره سراسری خاطره‌نگاری تبلیغی(اشراق) که با موضوع خاطرات طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه، در ساختمان مرکز فرهنگی هنری برگزاری شد، گفت: حوزه علمیه خواستگاه خاطرات تبلیغی است و جامعه در این عرصه انتظارات بیشتری از حوزه دارد تا با انتقال تجربیات مبلغین راهگشای بسیاری از مسائل باشند. 
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی بیان داشت: حوزه علمیه، معدن عظیم و گنج پنهان معارف دینی است و این معدن در اختیار شخصیت‌ها و مبلغین برتر و با تجربه حوزه است، گردآوری و تدوین این خاطرات می‌تواند گنجینه عظیمی را به جامعه و طلاب و مبلغین انتقال دهد و آنها را برای ادامه کار بیشتر امیدوار کند.
وی افزود: مبلغین بهترین جامعه شناسان در جامعه اند و این به دلیل گنجینه عظیم تجربه ای می باشد که از سفرهای مختلف برون مرزی و درون مرزی در اختیار حوزه بوده، لذا امید است با نگارش این خاطرات، کمکی به جامعه شود.
در ادامه ابراهیم اکبری دیزگاه، دبیر جشنواره نیز گفت: طلابی که به دبیرخانه این جشنواره خاطره فرستانده اند، مشخص شد که بیشتر خاطره گو هستند نه خاطره نویس، این نشان می دهد این عرصه نیاز به آموزش دارد.
وی با بیان اینکه این خاطره نگاری در حوزه گنجی است که کشف نشده و از مباحث علمی به شمار می رود، بیان داشت: تا کنون 410 اثر در موضوعات سفرنامه، روز نوشت و خاطره نگاری به دبیرخانه این جشنواره رسیده که از این میان 18 نفر حائز اثر برتر شناخته شده اند که در شب اختتامیه جشنواره از آنها تقدیر خواهند شد.
دیزگاه بیان داشت: فراخوان این جشنواره کمک کرد تا مراکز دیگر حوره مانند سازمان حج، وارد میدان شود و خاطرات  15 نفر از روحانیونی که در حادثه منا حضور داشتند و صحنه ها را از نزدیک دیدند ضبط، ثبت و پیاده شود.
captcha