انتشار تفسیر حزب 59 قرآن به زبان فرانسوی
کد خبر: 3482762
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

انتشار تفسیر حزب 59 قرآن به زبان فرانسوی

گروه بین‌الملل: سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو)، به تازگی کتابی را با موضوع «تفسیر حزب 59 قرآن» به زبان فرانسوی منتشر کرد.

آیسسکو حزب 59 قرآن را به زبان فرانسه ترجمه کرد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری «اینا»، این کتاب با عنوان «انوار قرآنی؛ تفسیر حزب 59 قرآن» و  در 151 صفحه در قطع متوسط به قلم «محمد الحسن الغربی»، استاد دانشکده پزشکی و داروسازی دانشگاه محمد الخامس شهر «الرباط» مراکش نوشته شده است.

این کتاب شامل یک مقدمه و 9 فصل است که هر فصل آن به تفسیر سوره‌ای از 9 سوره حزب 59 قرآن اختصاص یافته است.

عبدالعزیز بن عثمان التویجیری، مدیرکل آیسسکو بر این کتاب مقدمه‌ای نوشته و از این عمل مبتکرانه و پیشگامانه که هدف آن تسهیل فهم معانی قرآن برای فرانسوی‌زبانان است، قدردانی کرده و از مؤلف خواسته که تفسیر دیگر احزاب قرآن را به همین شیوه ادامه دهد.

گفتنی است، سازمان اسلامی آیسسکو پیش از این تفسير حزب 60 قرآن را از این مؤلف به زبان فرانسوى منتشر کرده بود که موفقیت بزرگی کسب کرد، زیرا نیازهای کشورهای فرانسوی‌زبان در این زمینه پوشش می‌دهد.

همچنین، این کتاب به عنوان یکی از منابع مهم در برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به اجرای راهبرد فرهنگی آیسسکو در داخل و خارج جهان اسلام به ویژه در زمینه آموزش ائمه مساجد و مبلغان براساس ارزش‌های میانه‌روی، اعتدال و گفت‌وگو، به‌شمار می‌آید.

قرآن در زمان پیامبر(ص) به سى جزء تقسیم نشده بود ولى در زمان‌هاى بعدى مسلمانان براى آن که در هر ماه به‌ویژه در ماه رمضان قرآن را یک دوره ختم کنند آن را به سى جزء تقسیم کردند. پس از آن که قرآن به سى جزء تقسیم شد، براى آن که قرآن‌آموزان بهتر بتوانند قرآن را فرا بگیرند، هر جزء قرآن را به چند حزب تقسیم کردند اگر هر جزء به چهار حزب تقسیم شود در این صورت قرآن 120 حزب خواهد داشت و اگر هر جزء را به دو حزب تقسیم کنند، قرآن 60 حزب دارد.

captcha