وی در پاسخ به این سؤال که آیا دانستن خوشنویسی برای هنرمندی که نقاشی خط انجام میدهد الزامی است؟ گفت: اینکه تصور کنیم، حتماً کسی که میخواهد نقاشیخط انجام دهد باید خوشنویسی را حرفهای آموخته باشد تصوری صحیح نیست، اما به صورت حداقلی داشتن هنر خوشنویسی نیاز است، ولیکن دانستن گرافیک و دانش رنگ برای کسی که نقاشیخط انجام میدهد جزء الزامات است.
این هنرمند با بیان اینکه رایجترین خط در نقاشیخط، ثلث است، اظهار کرد: در نقاشیخط آیات قرآن، بیشترین خطی که مورد استفاده قرار میگیرد، خط ثلث است، چون هم زیبایی لازم را داراست، هم خوانایی، برخلاف خطوطی نظیر خط کوفی که با داشتن زیبایی از خوانایی لازم بیبهره هستند.
هاشمیپور درباره قدمت نقاشیخط اینگونه توضیح داد: آنچه در ظاهر مشخص است بیش از 70 سال را برای این هنر در نظر نگرفتهاند، هر چند من عکسی در اختیار دارم که مربوط به دوره تیموریان است که به روی سنگ قبری هنر نقاشیخط مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین مدارکی از دوره صفوی و قاجار نیز وجود دارد که به نوعی در آن میتوان هنر نقاشیخط را مشاهده کرد. اساتید هنر نقاشیخط در دوره معاصر نیز عبارتند از: استاد پیل آرام، استاد مافی، استاد احصایی، استاد افجهای، استاد شیرازی و... .
این هنرمند درباره وضعیت موجود نقاشیخط این گونه توضیح داد: هنوز آن چنان که باید نقاشیخط برای توده مردم آشنا نیست، هر چند برگزاری جشنوارهها و نمایشگاه به معرفی بیشتر این هنر کمک میکند، اما از مسئولان هنری تقاضا دارم که این قبیل هنرها را که به نوعی با مضامین دینی و قرآنی نیز پیوند خورده حمایت کنند. برای شروع نیز میتوان از اینجا شروع کرد که در جشنواره تجسمی فجر هنر نقاشیخط هم مورد نظر باشد.
هاشمیپور در پاسخ به سؤال پایانی مبنی بر اینکه برای وی، نوروز چه تاثیر در خلق آثار قرآنی دارد این گونه توضیح داد: نوروز در حقیقت نوعی رستاخیز در طبیعت است. این معنا نیز بارها در قرآن در قالب معاد به آن پرداخته شده است. با این توضیح من سعی میکنم کارهای مذهبی خود را بیشتر در ایام نوروز خلق کنم، زیرا معتقدم طراوت این زمان به نوعی به روی کارم نیز تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.