اجرای 50 طرح قرآنی طی هفته قرآن و عترت لرستان
کد خبر: 3491493
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
احمدی خبرداد:

اجرای 50 طرح قرآنی طی هفته قرآن و عترت لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دفتر امور قرآن و عترت ارشاد لرستان با بیان این‌که هفته قرآنی لرستان شامل 15 آیتم مختلف می‌شود، گفت: برگزاری محافل انس با قرآن، اجرای 50 طرح قرآنی، برگزاری کارگاه‌ علمی توانمندسازی مدیران قرآنی استان و برگزاری همایش «اقتصاد مقاومتی و راه‌کارهای قرآنی تحقق اقتصاد مقاومتی» ازجمله برنامه‌هایی است که در طول این رویداد بزرگ قرآنی استان برگزار می‌‎شود.

منصور احمدی، مسئول دفتر امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، از برگزاری رویداد بزرگ هفته قرآن و عترت استان خبرداد  و گفت: هفته قرآن و عترت استان با همکاری دستگاه‌های فرهنگی اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی، اتحادیه تشکل‌های قرآنی و همه تشکل‌هایی که موضوع فعالیت آن‌ها به‌نحوی به مسائل فرهنگی و قرآنی مرتبط است، برگزار می‌شود.
وی با اشاره به این‌که هفته قرآن و عترت شامل آیتم‌ها و بخش‌های قرآنی متعددی است، اظهار کرد: این رویداد بزرگ قرآنی استان شامل 15 آیتم مختلف می‌شود.
مسئول دفتر امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز کشور و استان، اجرای 50 طرح قرآنی توسط مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان، برگزاری کارگاه‌ علمی توانمندسازی مدیران قرآنی استان و برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی و راه‌کارهای قرآنی تحقق اقتصاد مقاومتی ازجمله برنامه‌هایی است که در طول این رویداد بزرگ قرآنی استان برگزار می‌‎شود.
وی ادامه داد: گردهمایی نویسندگان و مؤلفان قرآنی استان، جشنواه صنایع دستی با موضوع قرآنی، اجرای نمایشنامه قرآنی، برگزاری یادواره شهدای قرآنی، تجلیل از فعالان و خادمان قرآنی برتر استان در سال 94، مسابقات حفظ قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، کارگاه‌های آموزشی، کارگاه‌های اخلاق در قرآن، همایش‌های ادبی، مسابقات قرآن و برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی از دیگر آیتم‌هایی است که در هفته قرآن و عترت استان لرستان برگزار می‌شود.
احمدی با اشاره به این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد به‌ویژه معاونت قرآن و عترت این وزارت از برگزاری برنامه‌های بزرگ قرآنی اهدافی را در نظر دارد، اظهار کرد: هدف از برگزاری هفته قرآن و عترت در لرستان ارتقاء سطح معنوی فضای فرهنگی استان و آماده‌سازی قلوب مؤمنان جهت بهره‌مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان و همچنین ایجاد نشاط و تحرک در فعالیت‌های مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان است.
مسئول دفتر امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در پایان بیان کرد: زمان برگزاری این رویداد بزرگ قرآنی در آینده‌ای نزدیک مشخص می‌شود.
 

captcha