مشاور بان کی‌مون: میانمار رفتاری تبعیض‌‌آمیز با مسلمانان دارد
کد خبر: 3497208
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶

مشاور بان کی‌مون: میانمار رفتاری تبعیض‌‌آمیز با مسلمانان دارد

گروه بین‌الملل: «آداما دینگ»، مشاور دبیرکل سازمان ملل متحد در امور ممانعت از نسل‌کشی، دیروز، 21 اردیبهشت‌ماه، دولت میانمار را به اعمال سیاست تبعیض‌‌آمیز علیه مسلمانان روهینگیا متهم کرد.

مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل: میانمار سیاست تبعیض‌‌آمیز با مسلمانان روهینگیا دارد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی (اینا)، «آداما دینگ»، مشاور دبیرکل سازمان ملل متحد در امور ممانعت از نسل‌کشی، با متهم‌کردن دولت میانمار به اجازه‌دادن به استمرار اقدامات تبعیض‌آمیز علیه اقلیت مسلمان روهینگیا، نسبت به عواقب و پیامدهای این اقدام که منجر به نسل‌کشی و کشتار دسته‌جمعی می‌شود، هشدار داد.

وی افزود: «امیدوار بودیم که دولت جدید میانمار به موضوع تبعیض علیه اقلیت مسلمان روهینگیا رسیدگی کند؛ اما متأسفانه روند سلب هویت از مسلمانان روهینگیا همچنان ادامه دارد».

آداما دینگ گفت: «اگر این اقدامات نژادپرستانه متوقف نشود، ممکن است منجر به نسل‌کشی شود».

لازم به ذکر است که دولت میانمار، اقلیت مسلمان روهینگیا را یک گروه قومی بومی به حساب نمی‌آورد؛ بلکه مدعی است که مسلمانان مهاجران غیرقانونی بنگالی هستند و در همین راستا،‌ ملیت آنان را سلب و اموال و دارایی‌های آن را مصادره می‌کند!

بسیاری از کارشناسان امید داشتند پس از ظلم‌هایی که از سوی بودائیان تندرو با حمایت دولت نیمه نظامی سابق میانمار بر مسلمانان روهینگیا روا شد، دولت برآمده از سیاست‌های «آنگ سان سوچی»، برنده جایزه صلح نوبل در میانمار، روهینگیایی‌های مسلمان را به عنوان شهروند و یک اقلیت قومی بپذیرد، اما وی نیز حاضر به پذیرش روهینگیایی‌های مسلمان به عنوان یکصد و سی وششمین گروه قومی این کشور نشد.

captcha