اجازه نمی‌دهیم غرور ملی‌مان خدشه‌دار شود
کد خبر: 3507756
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱

اجازه نمی‌دهیم غرور ملی‌مان خدشه‌دار شود

گروه اجتماعی:امام جمعه شهرضا گفت: ما برجام را با غرور و عزت امضا کردیم و اجازه نمی‌دهیم چیزی غرور ملی ما را خدشه دار کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) از اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی، امام‌جمعه شهرضا در خطبه‌های نماز جمعه امروز 28 خردادماه با اشاره به سخنان اخبر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام، اظهار کرد: تمام تلاش دشمن در طول تاریخ انقلاب اسلامی برای از بین بردن توانمندی‌های نظام اسلامی بوده است اما با لطف خداوند، دشمن تاکنون در این زمینه موفق نبوده است.
وی در ادامه افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب ما تعهدات برجام را نقض نمی‌کنیم اما در صورت اجرای تهدیدات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با پاسخ کوبنده و مقابله به مثل شدید جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد.
امام جمعه شهرضا تصریح کرد: سخنان اخیر در مورد برجام و اظهار نظر نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در این مورد، مصداق بارز «هیهات من الذله» است؛ ما برجام را با غرور و عزت امضا کردیم و اجازه نمی‌دهیم چیزی غرور ملی ما را خدشه دار کند.
یعقوبی همچنین با اشاره به برخی از وقایع منطقه خاورمیانه اظهار کرد: نام حکومت آل‌سعود به واسطه نسل کشی و بی رحمی در کشتن کودکان برای همیشه در فهرست جنایتکاران جامعه بشری ثبت خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تأکید بر لزوم مقابله جدی با عمل روزه‌خواری گفت: ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر و نیروی انتظامی با جدیت در برابر افرادی که اقدام به روزه‌خواری می‌کنند، ایستادگی کنند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان شهرضا اضافه کرد: سخن هیچ کسی مجوز روزه‌خواری یا تظاهر و تجاهر به این عمل نیست، همه مؤسسات آموزشی و نهادهای فرهنگی در ماه رمضان برای اشاعه فرهنگ روزه داری و ترویج عمل به احکام اسلامی، اقدام کنند.
یعقوبی با اشاره به در پیش بودن ایام ولادت حضرت امام حسن(ع) بیان کرد: ما باید با تأسی به اخلاق و مرام آن حضرت، برای کمک و یاری مستمندان و نیازمندان اقدام کنیم.
وی تصریح کرد: ترویج برخی از اخلاقیات ناپسند همانند تجمل‌گرایی باعث شده تا خانواده‌هایی که از بضاعت مالی کمتری برخوردارند در تأمین جهزیه فرزندان خود با مشکل مواجه شوند، از این جهت خیّران باید به یاری این افراد بشتابند تا فردی شرمنده اهل خانواده خود نشود.
امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ترویج احکام و شعائر دینی هزینه بر است، افرادی همانند حضرت خدیجه (س) با تمام توان برای ترویج این احکام به پیامبر (ص) یاری رساندند.
یعقوبی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نیز در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این جهت خدمات گسترده‌ای را انجام داده و با اعزام مبلغان به مناطق مختلف خدمت بزرگی در نشر تعالیم اسلامی انجام داده است.
captcha