پنجمین دوره رمضانیه آموزش قرآن به کودکان در بحرین
کد خبر: 3508348
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

پنجمین دوره رمضانیه آموزش قرآن به کودکان در بحرین

گروه بین‌الملل: دوره رمضانیه آموزش قرآن به کودکان با عنوان «أحباب الله» برای پنجمین سال متوالی در حسینیه «السنابس» بحرین در حال برگزاری است.

پنجمین دوره آموزش قرآن به کودکان در منطقه شیعه‌نشین بحرین

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه بحرینی «الوسط»، این دوره آموزشی از ابتدای ماه مبارک رمضان در حسینیه «السنابس» آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
«علی عباس کریم»، ناظر این برنامه آموزش قرآن به کودکان، در این باره گفت: این برنامه آموزشی از پنج سال پیش در حسینیه السنابس در ماه رمضان برگزار می‌شود و آموزش قرآن به کودکان و خردسالان، ایجاد علاقه‌مندی میان این قشر نسبت به قرآن، رشد توانمندی و پتانسیل آن‌ها و کشف استعدادهای قرآنی در میان کودکان از اهداف برگزاری این دوره است.

علی عباس کریم افزود: این حسینیه علاوه بر این برنامه قرآنی، در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های ویژه‌ آموزشی و تربیتی برای کودکان بحرینی اجرا می‌کند.

بنابراین گزارش، حدود 400 کودک بحرینی در پنجمین دوره رمضانیه آموزش قرآن حسینیه «السنابس» حضور دارند که روش‌های آموزشی در این دوره متنوع است. گاهی کودک قرآن را می‌خواند و معلم قرائتش را تصحیح می‌کند و گاهی نیز یکی از قاریان یا قرآن‌آموزان، آیات را تلاوت می‌کند و کودکان با او همخوانی می‌کنند.
تلاوت همگانی قرآن، آموزش تجوید، تفسیر، تبیین قصص و پندهای قرآنی متناسب با سنین کودکان، برنامه‌های تفریحی مثل مسابقات و اجرای نمایشنامه‌ها از دیگر برنامه‌های این دوره است.

حسینیه «السنابس» بحرین همچنین یک برنامه‌ ویژه دختران برگزار می‌کند که محفل‌های قرآنی «رقیه» نام دارد.

پنجمین دوره رمضانیه آموزش قرآن به کودکان تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و در پایان این ماه مبارک از تمامی کودکان شرکت‌کننده در این برنامه طی مراسمی تجلیل می‌شود.
captcha