مشارکت خانواده شهدا در ساخت درب‌های حرم عسگریین
کد خبر: 3509531
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱

مشارکت خانواده شهدا در ساخت درب‌های حرم عسگریین

گروه اجتماعی: مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات وعالیات استان اصفهان گفت: در حال حاضر حدود دو سال است که مشغول به ساخت تعدادی از 14 درب‌ حرم عسگریین در سامراء هستیم که هزینه ساخت آن‌‌ها را 12خانواده شهدا متقبل کرده‌اند.

مصطفی نظری، مسئول واحد فرهنگی ستاد بازسازی عتبات وعالیات استان اصفهان، در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهارکرد: اکنون این درب‌ها در حال مراحل تولید است و برای ساخت آن‌ها از420کیلوگرم طلا استفاده خواهد شد و بعد از اتمام برای نصب در محل‌های تعیین شده به سامرا ارسال می‌شوند.
مسئول واحد فرهنگی ستاد بازسازی عتبات وعالیات استان اصفهان بیان‌کرد: اکنون مراحل قلم‌زنی درب حرم مسلم‌بن عقیل نیز به‌همت هنرمندان این هنر در حال اجرا می ‌باشد.
نظری خاطرنشان کرد: اکنون در بخش خواهران  فرهنگی ستاد بازسازی عتبات وعالیات استان اصفهان، تعدادی از بانوان اصفهانی درحال ملیله دوزی قبور و سردرب حرم ائمه(ع) هستند.
وی افزود: مینا کاری درب‌های طلا کوب و قالی‌بافی از دیگر فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات وعالیات استان اصفهان برای حرم مطهر ائمه(ع) است.
وی ادامه داد: مردم با ستاد بازسازی عتبات و عالیات همکاری خوب و قابل توجهی دارند، به خصوص مردم اصفهان که از زمان صفویه تاکنون در این امر مهم پیشگام بوده‌اند.
مسئول واحد فرهنگی ستاد بازسازی عتبات وعالیات استان اصفهان گفت: تمام هنرمندانی که با این ستاد همکاری دارند، همکاری آن‌ها به صورت افتخاری است.
captcha