ایالت فلوریدا؛ مرکز فعالیت‌های اسلام‌ستیزی
کد خبر: 3511386
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

ایالت فلوریدا؛ مرکز فعالیت‌های اسلام‌ستیزی

گروه بین‌الملل: طبق گزارش شورای روابط اسلامی ـ آمریکائی، ایالت فلوریدا مرکز فعالیت‌های ضد مساجد و اسلام‌ستیزی و خانه سه گروه بزرگ ضد اسلامی در آمریکا است.

ایالت فلوریدا: مرکز فعالیت‌های اسلام‌ستیزی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Orlando Sentinel»، طبق جدیدترین گزارش، شورای روابط اسلامی ـ آمریکائی( CAIR) شش مورد از فعالیت‌های اسلام‌ستیزانه شامل تخریب، حمله، تهدید و تعصب دولت علیه مساجد فلوریدا را در طول سال‌های 2015-2013 ثبت کرد.
راشا مبارک، مسئول هماهنگی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی فلوریدا گفت: فلوریدا مرکز جرایم با انگیزه نفرت علیه مساجد و مسلمانان است.
وی گفت: تجزیه تحلیل‌ها نشان می‌دهد چگونه این فعالیت‌های اسلام‌ستیزانه، روند قانونگذاری را تحت تأثیر قرار داده و احساسات ضد اسلامی را در گفت‌وگوی رسانه‌ها القا می‌کند، تا آنجاییکه کاندید ریاست‌جمهوری(دونالد ترامپ) خواهان ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا می‌شود.
گزارش تهیه شده توسط CAIR و مرکز جنسیت و نژاد دانشکاه کالیفرنیا، شبکه گسترده‌ای از سازمان‌هایی را توصیف کرد که به پیام‌های اسلام‌هراسی دامن می‌زنند.
طبق این گزارش حدود 33 گروه شامل سه گروه از فلوریدا، هسته داخلی این شبکه‌ها را شکل می‌دهند و از سال 2008 تا 2013 بیش از 200 میلیون دلار از این طریق کسب درآمد کرده‌اند.
گروه‌های ضد اسلامی شناسایی شده توسط این گزارش به‌عنوان بخشی از «هسته داخلی شبکه اسلام‌هراسی» از اعضای گروه‌های امنیت ملی در شهر بوکاراتون، سازمان خانواده فلوریدا در شهر تامپا و غرب متحد در شهر لیک ورث از شهرهای ایالت فلوریدا هستند.
تحلیل CAIR پیشنهاد می‌دهد، مسلمانان با حمایت از عوامل عدالت اجتماعی، ارائه اسلام‌هراسی به عنوان شکلی از پیش‌داوری، برجسته‌تر کردن تنوع دیدگاه‌های اسلامی و عمیق‌تر کردن روابط خود با غیر مسلمانان آمریکا با افکار و احساسات اسلام‌ستیزانه مبارزه کنند.
captcha