مصادره قرآن‌های دارای اشتباه چاپی در کردستان عراق
کد خبر: 3511389
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

مصادره قرآن‌های دارای اشتباه چاپی در کردستان عراق

گروه بین‌الملل: امام جماعت یکی از مساجد نزدیک شهر «اربیل» منطقه کردستان عراق با کشف اشتباهاتی در نسخه قرآن وارد شده از کشور مصر، از وزارت اوقاف خواست برای جمع‌آوری این نسخه‌ها اقدام کند.

توزیع قرآن‌های دارای اشتباه چاپی در کردستان عراق

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «شفق نیوز»، وزارت اوقاف و امور دینی منطقه کردستان عراق دیروز، 8 تیرماه، از توزیع نسخه‌هایی از قرآن چاپ مصر که دارای اشتباهات چاپی است، خبر داد.
«مریوان النقشبندی»، مسئول ارتباطات وزارت اوقاف و امور دینی منطقه کردستان عراق در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «فیسبوک» نوشت: هزاران نسخه از قرآن چاپ مصر که دارای اشتباهات چاپی است، در این منطقه توزیع شده است.
وی افزود: چاپ این نسخه از قرآن به سال 2008 میلادی بر می‌گردد و از سوی تعدادی از علمای دینی و کارشناسان اسلامی مصر مورد نظارت و بازنگری قرار گرفته است.

النقشبندی تصریح کرد: این نسخه‌های قرآن که اکنون در بازار، مساجد و مراکز آموزش قرآن وجود دارند، دارای خطاهای چاپی و اشتباهاتی در زمینه تقدیم و تأخیر هستند، بدون این که کسی در این باره چیزی بداند.

مسئول ارتباطات وزارت اوقاف و امور دینی منطقه کردستان عراق اظهار داشت: «زرار عبدالرزاق برادوستی»، امام جماعت یکی از مساجد نزدیک شهر «اربیل» منطقه کردستان عراق این اشتباهات را کشف و از وزارت اوقاف خواست که برای جمع‌آوری این نسخه‌ها اقدام کند.

وی ادامه داد: وزارت اوقاف و امور دینی منطقه کردستان عراق نیز با کنسولگری مصر در اربیل تماس گرفت و از مصر خواست که اقدامات فوری در این زمینه اتخاذ و چاپ این نسخه از قرآن را متوقف کند.

النقشبندی گفت: همچنین وزارت اوقاف کردستان عراق از کنسولگری مصر در اربیل خواست که نسخه‌های قرآن توزیع‌شده را جمع آوری کند و توضیحات لازم را در این زمینه ارائه دهد.
captcha