شرکت 15 هزار دانش‌آموز البرزی در فعالیت‌های فرهنگی ـ قرآنی
کد خبر: 3518875
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

شرکت 15 هزار دانش‌آموز البرزی در فعالیت‌های فرهنگی ـ قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: از سال 94 تاکنون، 15 هزار دانش‌آموز البرزی در فعالیت‌های فرهنگی ـ قرآنی شرکت داشته‌اند.

مسعود مهرانی‌نیا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: مقدمات زیر ساختی این طرح فرهنگی - آموزشی در نیمه دوم سال تحصیلی 95-94 با هدف شناسایی نخبگان قرآنی، شناسایی دانش‌آموزان با استعداد در فراگیری علوم قرآنی ، ایجاد انگیزه و تشویق فعالان قرآنی در البرز آغاز شد.
وی افزود: آماده سازی دانش‌آموزان برای شرکت در مسابقات کشوری، گسترش فعالیت‌های قرآنی در مدارس و آموزش پیام‌های قرآنی به زبان قصه‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح ساماندهی فعالیت‌های قرآنی در مدارس البرز ذکر کرد.
وی از آماده سازی دانش‌آموزان برای حضور فعال و تخصصی در مسابقات قرآنی درسطوح مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری را از دیگر اهداف این طرح در مدارس البرز عنوان کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی البرز یکی از آثار مهم ارزنده این طرح را در سال تحصیلی 95-94 شرکت گسترده دانش‌آموزان پایه‌های نماز مختلف تحصیلی در مسابقات قرآن، عترت و نماز دراستان ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان برشمرد و افزود: حضور پررنگ دانش‌آموزان در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، مداحی، انشاء نماز، نهج البلاغه، تفسیر، تحقیق ، صحیفه سجادیه در این استان حاصل کار گروهی مجموعه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در البرز است.
مهرانی‌نیا راه یابی 60 دانش‌آموز البرزی به مسابقات قرآنی در کشور و کسب رتبه‌های برتر در مسابقات قرآنی کشور که در مشهد مقدس برگزار شد را از دیگر نتایج ساماندهی و تقویت برنامه‌های قرآنی در این استان دانست.
وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 95-94 حدود 15 هزار دانش آموز البرزی در فعالیت‌های فرهنگی - آموزشی قرآن کریم در مدارس شرکت کردند خاطرنشان شد: توسعه فعالیت های قرآنی و تقویت دارالقرآن‌ها از برنامه‌های محوری معاونت آموزش و پرورش البرز را در سال تحصیلی جدید تشکیل می‌دهد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در پایان به آیین تجلیل از برگزیدگان فعالیت‌های قرآنی در سطح منطقه‌ای و استانی در این استان پرداخت و یادآورشد: با حضور اولیای دانش‌آموزان، قاریان بین‌المللی و کشوری، مسئولان استانی از یک هزار و 200 دانش‌آموز البرزی که حائز رتبه برتر در این دوره از مسابقات در مرحله استانی شده بودند تجلیل شد.

captcha