سینمای ایران؛ تیغی برنده در اشاعه فرهنگ مقاومت
کد خبر: 3522385
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
جمال شورجه:

سینمای ایران؛ تیغی برنده در اشاعه فرهنگ مقاومت

گروه هنر: یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: سینمای ایران جایگاهی ویژه در جهان دارد، برای همین می‌توان از آن به عنوان تیغی برنده در ترویج فرهنگ مقاومت استفاده کرد.

جمال شورجه، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) درباره نقش و جایگاه مقاومت در سینمای ایران این گونه اظهار نظر کرد: 23 مردادماه سالروز پیروزی مقاومت اسلامی کشور لبنان است. مردم لبنان با الگوبرداری از هشت سال دفاع مقدس توانستند در مقابل هجمه‌های رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و ذره‌ای از خاک خود را تسلیم آنها نکنند.

وی افزود: فرهنگ غنی مقاومت امری است که باید در تمامی کشورهای اسلامی اشاعه داده شود، اتفاقی که به واسطه سینما، امکان انجام آن فراهم است. مطلب دیگری که باید از آن غافل نبود اینکه زبان سینما حد و مرزی ندارد و برای همین سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند بسیاری از اهداف مقاومت را در سراسر جهان اشاعه دهد. به ویژه ترویج فرهنگ مقاومت در منطقه قادر است سد محکمی در مقابل تجاوزات اسرائیلیان باشد.

کارگردان فیلم «33 روز» ادامه داد: این روزها تنها ایران است که سعی می‌کند پیام مردم ستم کشیده یمن، سوریه و عراق را به گوش جهانیان برساند، اما افسوس که گوش شنوایی در این عرصه وجود ندارد، زیرا ابزارهای تبلیغاتی که در اختیار آنان است اجازه رسیدن فریادهای آزادی‌خواهانه را گرفته. به همین دلیل توصیه می‌شود که در این حوزه (هنر هفتم) سرمایه‌گذاری لازم انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این روزها جامعه به شدت ملتهب اتفاقات مختلف است به ویژه که حرکت‌های افراطی و خشن رواج بسیار پیدا کرده است. نکته تاسف‌آور اینجاست که این رفتارها به اسم اسلام انجام می‌شود. برای همین انتظار می‌رود فیلمسازان ما پرداختن به داعش را در فیلم‌های سینمایی فراموش نکنند، چون تنها ایران است که می‌تواند ضامن تولید کارهای خوب و فاخر در این عرصه باشد؛ البته باید توجه داشت پرداختن به موضوع مدافعان حرم در شرایط فعلی، بهترین پرداخت برای آثاری است که می‌خواهند به فرهنگ مقاومت بپردازند.

کارگردان فیلم سینمایی «عملیات کرکوک» در انتها تصریح کرد: در شرایط فعلی شاید این توان را نداشته باشیم که با ساخت کارهایی با پروداکشن‌های بزرگ، تولید کننده کارهای عظیم باشیم، برای همین نیاز است که شبکه‌های برون‌مرزی ما با تولید برنامه‌های نمایشی و تولیدی، معرف صحیحی از فرهنگ مقاومت باشند.

captcha