کاشمر، مهد علما و فقیهان شود/ بهره‌مندی از ظرفیت حوزه‌های علمیه در این مسیر
کد خبر: 3525493
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
امام جمعه جدید کاشمر عنوان کرد:

کاشمر، مهد علما و فقیهان شود/ بهره‌مندی از ظرفیت حوزه‌های علمیه در این مسیر

گروه سیاسی: خطیب جمعه جدید کاشمر حجت‌الاسلام گفت: باید کاشمر به جایگاه اصلی خود که مهد عالمان و فقیهان بود و از همین رو به آن نجف کوچک می‌گفتند، باز گردد که در این مسیر باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه و علما بهره گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی، خطیب جمعه جدید کاشمر، پنجم شهریورماه در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی اولین نماز جمعه خود در شهر کاشمر با بیان اینکه یکی از ارکان مهم خطبه‌های نماز جمعه تقوا است، تقوا را اهرم بازدارنده‌ای برای رفتن به سمت گناه دانست و افزود: در قرآن نیز آمده هدایت برای کسانی است که تقوا داشته باشند.
حجت‌الاسلام طباطبایی، تقوا را زمینه‌ساز هدایت دانست به طوری‌که اگر کسی تقوا نداشته باشد از هدایت‌های الهی بی‌بهره می‌ماند و بیان کرد: قرآن کریم عاقبت و سرانجام خوبی را برای اهل تقوا معرفی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه کسانی که اهل تقوا باشند از سرانجام خوبی بهره‌مند خواهند شد، اظهار کرد: تقوا آن‌قدر مهم است که بر خطیب نماز جمعه واجب است در خطبه‌ها خود و مردم را توصیه به تقوا کند.
خطیب جمعه کاشمر در خصوص آثار و نتایج تقوا در زندگی فردی و اجتماعی گفت: کسی که تقوا داشته باشد، ضمن رهایی از بن‌بست‌ها خداوند روزی او را می‌رساند، فرد را از تنگناها نجات می‌دهد و مشکلات و کارهای سنگین را سبک می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه تقوا موجب می‌شود خداوند به انسان قوه تشخیص حق از باطل را بدهد، بیان کرد: در ایران به برکت وجود ولی‌فقیه فرزانه و امامت، ملت ایران بعد از گذشته سال‎ها از انقلاب با اقتدار در سطح جهان مطرح هستند به طوری‌که ملوان‌های آمریکایی را دستگیر کردند اما در مصر به دلیل نداشتن رهبر و ولایت، بعد از انقلابی که انجام دادند، اولین سال پیروزی خود را جشن نگرفته، شکست خوردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید خدا را مدام شکر کرد که به ما نعمت ولایت و رهبری را داده است، ولایت و رهبری را برای ملت ایران عطیه الهی دانست و افزود: امام شخصیتی بود که اخلاص داشت، برای خدا کار کرده و قیام کرد و حرف می‌زد.
وی با اشاره به اینکه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه که در راستای منویات رهبر انقلاب حرکت کرده و سیاست‌گذاری می‌کند، دغدغه شهرستان شهیدپرور کاشمر را داشتند، افزود: امیدوارم بتوانم با کمک علما و حوزه‌های علمیه، دانشگاهیان، فرهنگیان و مردم مؤمن، دین‌دار، رزمندگان و خانواده‌های شهدا این دغدغه را که دغدغه رهبری و شورای سیاست‌گذاری است، برطرف کنیم.
حجت‌الاسلام طباطبایی در همین خصوص با تقدیر از تلاش‌های امام‌جمعه قبلی کاشمر که منشأ خیرات و برکاتی برای این شهر بودند، بیان کرد: بحمدالله این شهرستان و استعدادهای آن را به‌خوبی می‌شناسم و بدون شک کاشمر شهرستانی با مردمی اصیل، نجیب، متدین و ریشه‌دار است.
وی با بیان اینکه در گذشته به کاشمر به خاطر وجود عالمان، حوزه‌های علمیه، دین‌داری مردم و وجود امامزادگان واجب‌التعظیم نجف کوچک می‌گفتند، گفت: وجود عالمان، فقیهان و امامزادگان موجب شده که امروز کاشمر در سطح استان و کشور مطرح باشد.
خطیب جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه باید قدر مردم این شهرستان را دانست، افزود: کاشمر را با نگاه مشهد می‌بینیم، به همین جهت باید ارزش‌های دینی و معنوی در برنامه‌های مختلف رعایت شود.
وی با بیان اینکه کاشمر شهری نیست که میدان لهو و لعب، بی‌حجابی و بی‌دینی بشود، از کاشمر به‌عنوان شهر خداجویان، شب‌زنده‌داران و عالمان نام برد و گفت: کاشمر به لحاظ فرهنگی و دینی دومین شهر استان خراسان رضوی است.
حجت‌الاسلام طباطبایی ادامه داد: باید کاشمر به جایگاه اصلی خود برگردد و همانند گذشته به آن نجف کوچک بگویند که در این مسیر باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه و علما بهره گرفت.
وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و با تقدیر از زحمات دولتمردان گفت: همه مسئولان باید در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنند.
یادآور می‌شود، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی قبل از خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشمر حکم انتصاب حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی را به‌عنوان چهارمین امام‌جمعه کاشمر که به امضای حجت‌الاسلام تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور رسیده بود، قرائت کرد.
captcha