جدیدترین تلاوت سعید طوسی و امین پویا/ اولین سالگرد درگذشت زنده‌یاد خادم‌الثقلین «حاج تقی داودی» + صوت و عکس
کد خبر: 3525734
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

جدیدترین تلاوت سعید طوسی و امین پویا/ اولین سالگرد درگذشت زنده‌یاد خادم‌الثقلین «حاج تقی داودی» + صوت و عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم اولین سالگرد درگذشت زنده‌یاد خادم‌الثقلین «حاج تقی داودی» با حضور اساتید و پیشکسوتان جامعه قرآنی شب گذشته، ۵ شهریورماه در حسینیه کربلائیها برگزار شد.

جدیدترین تلاوت سعید طوسی و امین پویا/ اولین سالگرد درگذشت زنده یاد خادم الثقلین «حاج تقی داودی»+صوت و عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم اولین سالگرد درگذشت زنده‌یاد خادم‌الثقلین «حاج تقی داودی» با حضور اساتید و پیشکسوتان جامعه قرآنی و عموم قرآن‌دوستان شب گذشته، ۵ شهریورماه بعد از نماز مغرب و عشاء، در حسینیه کربلائیها واقع در چهارراه گلوبندک تهران برگزار شد.

ابراهیم آهور، مدرس علوم قرائت و از شاگردان استاد مولایی، تلاوت آغازین این مراسم را انجام داد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت. سپس هادی ایزدپناهی و رضا جوشقانی، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند.

در ادامه با حضور سعید طوسی، قاری بین‌المللی، کربلائیهای مقیم تهران و حاضران در جلسه، خواستار تلاوت این قاری بین‌المللی شدند و سعید طوسی آیات 101 تا 112 و آیات 7 و 8 سوره مبارکه بینه را تلاوت کرد و تشویق حاضران در جلسه را به همراه داشت. تشویق هادی ایزدپناهی، قاری ممتاز در هنگام تلاوت آیه هفتم سوره مبارکه بینه توسط سعید طوسی به سبک زنده‌یاد خادم‌الثقلین «حاج تقی داودی» از جمله نکات جالب این برنامه بود.

همچنین، سعید طوسی، به درخواست عرب‌ها و حاضران در جلسه، ابتهال معروف «حب‌الحسین(ع)» را خواند و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.جدیدترین تلاوت سعید طوسی و امین پویا/ اولین سالگرد درگذشت زنده یاد خادم الثقلین «حاج تقی داودی»+صوت و عکس

پس از تلاوت سعید طوسی، پذیرایی انجام شد و مجری برنامه، با متذکر شدن این نکته، که این مراسم، محفل انس با قرآن است و ختم نیست، قطعاتی از تشویق‌های زنده‌یاد خادم‌الثقلین «حاج تقی داودی» هنگام تلاوت قرآن کریم را، پشت بلندگو پخش کرد که یاد و خاطره این مشوق قرآن کریم، زنده شد؛ سپس مجری برنامه، از عبدالرسول عبایی، پیشکسوت قرآنی و داور بین‌المللی دعوت کرد تا دقایقی به سخنرانی بپردازد.

این استاد پیشکسوت، در ابتدا، از زنده‌یاد خادم‌الثقلین «حاج تقی داودی» یاد کرد و گفت: حاج تقی داودی، هم حسینی بود و هم قرآنی و به معنای واقعی کلمه خادم‌الثقلین بود. قاریان ما باید، همیشه قرآن را از سرچشمه اصلی خود که اهل بیت(ع) هستند، دریافت کنند و در مسیر قرآن، ثابت‌قدم باشند. عبایی، ابراز امیدواری کرد، تا در طول سال، جلسات قرآنی، پا بگیرند و به‌ویژه جلسه قرآن این حسینیه، رونق بیشتری گیرد.

جدیدترین تلاوت سعید طوسی و امین پویا/ اولین سالگرد درگذشت زنده یاد خادم الثقلین «حاج تقی داودی»+صوت و عکس

این داور مسابقات بین‌المللی، در بخش دیگری از صحبت‌هایش، اشاره‌ای به توسل ائمه(ع) به قرآن کریم کرد و گفت: پایان حماسه امام حسین(ع) قرار بود که در شب تاسوعا باشد، اما، حضرت، یک شب را مهلت گرفت، تا فقط قرآن بخواند.

وی همچنین، تمسک به اهل بیت(ع‌) و قرآن کریم را مایه سعادت مسلمانان دانست و در پایان سخنرانی، به زبان عربی، برای شادی روح خادم‌الثقلین «حاج تقی داودی» و مسلمین جهان دعا کرد.

حسن ختام این مراسم، تلاوت امین پویا، قاری بین‌المللی بود که به گفته مجری برنامه، مرحوم تقی داودی، بسیار شیفته تلاوت‌های این قاری بین‌المللی بود. امین پویا، آیات 46 الی 69 سوره مبارکه الرحمن و سوره مبارکه حمد را تلاوت کرد که مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

جدیدترین تلاوت سعید طوسی و امین پویا/ اولین سالگرد درگذشت زنده یاد خادم الثقلین «حاج تقی داودی»+صوت و عکس

سپس مهمانان در این مراسم، سر سفره اطعام اولین سالگرد درگذشت زنده‌یاد خادم‌الثقلین «حاج تقی داودی» نشستند.

در پایان تلاوت‌های این مراسم و چند قطعه از تشویق‌های «حاج تقی داودی» ارائه می‌شود.

سعید طوسی

کد
دریافت
ابتهال سعید طوسی
کد
دریافت
امین پویا
کد
دریافت
قطعات تشویق‌های تقی داودی
کد
دریافت
دریافت
captcha